Keď sa v roku 1984 objavil na scéne Mercedes-Benz W124, bola to skutočná bomba. Zo všetkých Mercedesov-Benz vyššej strednej triedy bola práve táto generácia najodvážnejšia. A platí to v podstate dodnes. Išlo o auto, ktoré šokovalo inovatívnym dizajnom z pera Bruna Sacca a úžasnou aerodynamikou s koeficientom cx 0,28. Napriek pokroku však dobové „éčko“ ctilo pravidlá starej školy. Cieľom bolo vytvoriť absolútne spoľahlivé auto. Termín „plánovaná životnosť“ vtedy ešte v Stuttgarte nepoznali. Nie div, že W124 dokázali najazdiť státisíce kilometrov a následne putovať z Európy ešte kdesi do severnej Afriky a tam pokoriť miliónovú hranicu. Práve preto mnohí dodnes W124 považujú za posledný pravý Mercedes-Benz.
Jeho výroba sa skončila postupne v rokoch 1995 až 1997 po tom, čo z liniek zišlo neuveriteľných 2 555 861 kusov, z toho 2 058 777 sedanov, 340 503 kombi, 141 498 kupé, 6 343 kabrioletov a 2 342 predĺžených limuzín. Takže aj najmladšie kusy majú 25 rokov a sedany ešte o dva roky viac. Veľa ich už teda na cestách niet, hlavne nie európskych, a exempláre, ktoré by mali najazdených len pár tisíc kilometrov sú doslova chimérou. Lenže je tu výnimka. Na stránkach jednej nemeckej spoločnosti sa objavila ponuka snov – W124 vo verzii 230 E z roku 1987, ktorá má na odometri číslovku 995 km. Zaslúžil sa o to predajca Mercedesov-Benz z Braunschweigu.
Ten si ho v roku 1987 zaobstaral ako predvádzacie vozidlo. Nikdy ho však nepredal, namiesto toho auto schoval po roku do skladu. A tak tam stálo neuveriteľných 33 rokov. A keďže išlo o „profíka“ z autobrandže, doprial mu aj nevyhnutnú starostlivosť. Rozlúčiť s ním sa rozhodol až vlani. Ponúkol ho na predaj cez spoločnosť Mechatronik, ktorá sa zaoberá predajom unikátnych áut. A tento Mercedes-Benz unikátny je, hoci nejde o žiaden vrcholový model, tobôž nie o najvyhľadávanejší 8-valcový derivát 500 E. Vzácny je svojím dokonalým stavom. Na striebornom laku Astral by ste márne hľadali škrabanec a šedé látkové sedadlá sú rovnako pružné ako v čase vzniku.
Jednoducho ide o „stroj času,“ ktorý vás vráti do zlatej éry osemdesiatych rokov, ktorá nám priniesla množstvo revolučných áut. Čo na tom, že 230 E poháňa na dnešné časy skromný 2,3 litrový atmosférický 4-valec s výkonom 97 kW a ešte k tomu s manuálnou 5-stupňovou prevodovkou. Je to proste klasika, ktorá vám ešte nediktuje, ako máte jazdiť, neskáče vám do riadenia a čo je podstatné, má pred sebou možno milión bezproblémových kilometrov. Dnešné autá už čosi také nedokážu. Aj preto nebol problém nájsť nového majiteľa, hoci za cenu 49 500 eur, čo je vyššia suma, než stál ako nový. Po nejazdenej w-stodvadsaťštvorke sa len tak zaprášilo.