V lete 2020 Mitusbishi oznámilo, že v Európe už nepredstaví žiaden nový model. V preklade to znamenalo, že dopredá aktuálne zásoby, počká, kým skončia staré modely a zo starého kontinentu sa kvôli emisným normám nadobro stiahne. Po tlaku dílerov na kľúčových trhoch, najmä v Nemecku a vo Francúzsku, však svoje rezolútne vyhlásenie časom korigovalo. Vlani dokonca uviedlo na európske trhy modernizovaný plug-in hybridný Eclipse Cross PHEV. Došlo tiež k rozhodnutiu, že európsku ponuku obohatí s výdatnou pomocou sesterského Renaultu. A teraz tu máme prvý výsledok – nové Mitsubishi ASX.
Čítajte viac Mitsubishi zachráni v Európe Renault. Ponúkol mu dva modelyBol naozaj najvyšší čas, ak nie päť minút po dvanástej. ASX totiž japonská automobilka predstavila v roku 2010! V portfóliu troch diamantov predstavovalo toto SUV doslova fosíliu, čo nemohol utajiť ani štvrtý facelift. Zvlášť preto, že jeho základy siahajú až k lanceru z roku 2007. Čoskoro sa to však zmení. Mitsubishi práve oznámilo, že novinka dorazí už na jar tohto roku, skôr ako sa očakávalo. Na škodu priaznivcov troch diamantov však nebude mať s Mitsubishi veľa spoločného. Základom ASX bude Renault Captur a dokonca sa bude vyrábaný po jeho boku v španielskom závode Valladollid.
Čítajte viac Mitsubishi Outlander PHEV: Tajomný plug-in hybrid má výkon vyšší o 40 %Ako naznačuje prvá oficiálna snímka prednej časti, zahalená tmou, dizajnéri si dali záležať aspoň na tom, aby ste si ASX s Capturom nemýlili. Dostane autonómny dizajn, čo je rovnaký recept, aký použilo ďalšie SUV postavené na aliančnej platforme CMF-B – Nissan Juke. Zaujímavá je najmä predná maska, úplne odlišná od všetkého, čo sme doteraz od troch diamantov videli, či už na sériových modeloch, alebo na nespočetnom množstve konceptov, ktoré značka chrlila posledné roky jeden za druhým. Dynamic Schield sa zdá byť minulosťou.
Čítajte viac Test: Mitsubishi Eclipse Cross s elektrickou výpomocouPodľa vzoru materského modelu môžeme pod kapotou očakávať hybridnú aj plug-in hybridnú techniku, ktorú Renault označuje ako E-Tech. Základom oboch je atmosférický 4-valec s objemom 1,6 litra spojený s elektromotorom a multimódovou prevodovkou s dvoma prevodovými stupňami pre elektromotor a štyrmi pre spaľovací motor. Systémový výkon hybridu je 105 a plug-in hybridu 117 kW. Vylúčené nie sú ani klasické benzínové verzie s motormi 1,0 TCe (67, 74 kW) a 1,3 Tce (103, 116 kW). Čo je však smutné, nebude už štvorkolkou.
Okrem ASX sa chystá ešte ďalší nový model na báze Renaultu.A uvidíme, či dorazí aj nový plug-in hybridný Outlander, ktorý už automobilka predstavila v USA. Len pre zaujímavosť spomeňme, že za 11 rokov predalo Mitsubishi z prvej generácie ASX v Európe takmer 380 000 kusov.