Škoda prežíva ťažké časy. V Číne dodala zákazníkom len 71 200 vozidiel, čo predstavuje pokles o 58,8 %. V západnej Európe to bolo 409 000 vozidiel, o 5,9 % menej, a v samotnom Nemecku, na najväčšom európskom trhu 136 800 vozidiel, menej o 15,4 %. Slabšie výsledky zaznamenala aj v Rusku. Za týmito nelichotivými číslami stojí najmä nedostatok polovodičových súčiastok, ktoré mieria do iných koncernových značiek s vyššou maržou. Výrobu musela zastaviť hneď začiatkom roka, a tak sa utešovala aspoň tým, že tento čas využila na finalizáciu približne 17 000 nedokončených áut odstavených na dočasných parkovacích plochách.
Čítajte viac Kríza sa prehlbuje: Škoda odstavuje aj nedorobené lukratívne modely Enyaq!Akoby to nestačilo, českú automobilku postihla ďalšia smola. V sobotu podvečer zachvátil priemyselný areál v blízkosti železničnej stanice v Mladej Boleslavi obrovský požiar. Hasičom sa ho podarilo lokalizovať až v nedeľu o druhej hodine nadránom. Išlo o jeden z najničivejších požiarov v Českej republike. Najviac sa dotkol spoločnosti Grupo Antolin Turnov, ktorá dodáva Škode interiérové diely a špecializuje sa na vstrekovanie plastov. V jej halách sa podľa polície v čase požiaru nachádzali plastové komponenty aj stroje na ich výrobu. Vznik požiaru je zatiaľ predmetom vyšetrovania, ale polícia nevylúčila ani úmyselné zavinenie. Škody spôsobené požiarom sa odhadujú na jednu miliardu českých korún, čo je približne 40 miliónov eur.
Čítajte viac Škoda chce aspoň päť elektromobilov. So ‘spaľovákmi‘ to ‘zabalí‘Pre Škodu to znamená ďalší nedostatok komponentov pre výrobu vozidiel. Konkrétne má ísť o dverové výplne modelu Octavia. Škoda už potvrdila, že bude musieť opäť vyrábať nedokončené autá a uskladňovať ich na dočasných parkovacích plochách. Po obnovení dodávok týchto dielov ich dokončí tak, ako dokončovala vozidlá odstavené pre nedostatok čipov. Ako uvádza iDnes, problém sa má, našťastie, týkať len závodu v Mladej Boleslavi. Autá vyrábané v Kvasinách majú schádzať z liniek kompletné. Z troch liniek, z ktorých dve zhoreli, schádzali aj komponenty pre VW Arteon a Audi TT.
Čítajte viac Test: Škoda Octavia Scout - imidžové kombi s výborným dieslom