Bugatti: Nástupca Chironu dostane spaľovací motor! Má byť ‘šialený‘

Je to neuveriteľné, ale nový šéf spoločnosti Bugatti Rimac potvrdil, že automobilka z Molsheimu sa benzínu len tak ľahko nevzdá. Pripravuje nový model, ktorý by mal doraziť v roku 2024. A so spaľovacím motorom.

01.02.2022 12:00
debata
Nástupca Chironu by mal mať spaľovací motor. Či... Foto: Bugatti
Bugatti Chiron - model motora Nástupca Chironu by mal mať spaľovací motor. Či však pôjde o 16-valec, nie je isté, rovnako ako to, či novinka ostane verná koncepcii hyperšportu s motorom v strede.

Osud Bugatti bol ešte donedávna celkom nejasný. Spojenie so spoločnosťou Rimac, výrobcom elektrického hyperšportu Nevera, ako aj vyhlásenia, že benzínový 16-valec v Chirone je posledným motorom svojho druhu, navyše odchod šéfa Stephana Winklemana a nulové správy o príprave nového modelu naznačovali len to, že ak vôbec nejaký nový model Bugatti príde, bude elektrický. Teraz ale nastal zvrat. A postaral sa oň sám nový šéf spoločnosti Bugatti Rimac Mate Rimac.

Vo videu, v ktorom spomína úspechy značky, potvrdzuje špekulácie, ktoré vznikli po tom, čo sa Rimac vlani v auguste na akcii Car Week v Monterey zmienil zberateľovi Bugatti Mannymu Khoshbinovi o príprave nového modelu, ktorý by mal prísť po Chirone v roku 2024. Teraz však zašiel ďalej a naznačil, že spaľovací motor v službách Bugatti má ešte budúcnosť. To je naozaj obrovské prekvapenie, najmä od Rimaca, ktorý je celebritou vo svete elektrických hyperšportov. „Za spaľovací motor budem bojovať,“ povedal.

Diaľnica / Auto / Tachometer / Rýchla jazda / Čítajte viac Český miliardár ‘vytočil‘ nemeckého ministra dopravy. Na Bugatti jazdil 417 km/h

To ale, samozrejme, neznamená, že hovoril o súčasnom 8-litrovom 16-valci, ktorý dáva vo svojej najvýkonnejšej verzii 1 578 koní. V každom prípade sľúbil, že nad novým hyperautom budeme „žasnúť“, pretože prinesie doteraz nevídané prvky. Nemusí to byť ale nevyhnutne hyperšportové kupé s motorom v strede, také, akými boli Veyron a Chiron. Mohlo by ísť aj o GT či dokonca SUV. Navyše sa očakáva elektrifikácia. Práve tá by mohla posunúť súčasné výkonové hranice ešte vyššie. Predstava spojenia 16-valca a elektrickej technológie Rimacu znie naozaj vzrušujúco.

Prechod na čisto elektrický pohon vo vzdialenejšej budúcnosti je však istý. Z dôvodu emisií sa mu Bugatti nevyhne. Otázkou je len to, kedy sa tak stane. K dispozícii má síce úžasnú elektrickú architektúru ood Rimacu, ale tá stále nezodpovedá predstavám molsheimskej značky. Napokon, práve z tohto dôvodu sa mal bývalý šéf Bugatti Stephan Winkelmann „stiahnuť“ do Lamborghini. Jednoducho, s čisto elektrickým Bugatti nesúhlasil. Dnes sa v „lambe“ usiluje o zachovanie 12-valca s hybridnou pomocou, ktorý dorazí v nástupcovi Anetadora. Tak prečo by nešlo čosi podobné v Bugatti?

Bugatti Centodieci - 2021 Čítajte viac Bugatti Centodieci: Táto spomienka má 1.600 koní!

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Bugatti #spaľovacie motory #Rimac #Mate Rimac
Články podľa značiek