Osud Bugatti bol ešte donedávna celkom nejasný. Spojenie so spoločnosťou Rimac, výrobcom elektrického hyperšportu Nevera, ako aj vyhlásenia, že benzínový 16-valec v Chirone je posledným motorom svojho druhu, navyše odchod šéfa Stephana Winklemana a nulové správy o príprave nového modelu naznačovali len to, že ak vôbec nejaký nový model Bugatti príde, bude elektrický. Teraz ale nastal zvrat. A postaral sa oň sám nový šéf spoločnosti Bugatti Rimac Mate Rimac.
Vo videu, v ktorom spomína úspechy značky, potvrdzuje špekulácie, ktoré vznikli po tom, čo sa Rimac vlani v auguste na akcii Car Week v Monterey zmienil zberateľovi Bugatti Mannymu Khoshbinovi o príprave nového modelu, ktorý by mal prísť po Chirone v roku 2024. Teraz však zašiel ďalej a naznačil, že spaľovací motor v službách Bugatti má ešte budúcnosť. To je naozaj obrovské prekvapenie, najmä od Rimaca, ktorý je celebritou vo svete elektrických hyperšportov. „Za spaľovací motor budem bojovať,“ povedal.
Čítajte viac Český miliardár ‘vytočil‘ nemeckého ministra dopravy. Na Bugatti jazdil 417 km/hTo ale, samozrejme, neznamená, že hovoril o súčasnom 8-litrovom 16-valci, ktorý dáva vo svojej najvýkonnejšej verzii 1 578 koní. V každom prípade sľúbil, že nad novým hyperautom budeme „žasnúť“, pretože prinesie doteraz nevídané prvky. Nemusí to byť ale nevyhnutne hyperšportové kupé s motorom v strede, také, akými boli Veyron a Chiron. Mohlo by ísť aj o GT či dokonca SUV. Navyše sa očakáva elektrifikácia. Práve tá by mohla posunúť súčasné výkonové hranice ešte vyššie. Predstava spojenia 16-valca a elektrickej technológie Rimacu znie naozaj vzrušujúco.
Prechod na čisto elektrický pohon vo vzdialenejšej budúcnosti je však istý. Z dôvodu emisií sa mu Bugatti nevyhne. Otázkou je len to, kedy sa tak stane. K dispozícii má síce úžasnú elektrickú architektúru ood Rimacu, ale tá stále nezodpovedá predstavám molsheimskej značky. Napokon, práve z tohto dôvodu sa mal bývalý šéf Bugatti Stephan Winkelmann „stiahnuť“ do Lamborghini. Jednoducho, s čisto elektrickým Bugatti nesúhlasil. Dnes sa v „lambe“ usiluje o zachovanie 12-valca s hybridnou pomocou, ktorý dorazí v nástupcovi Anetadora. Tak prečo by nešlo čosi podobné v Bugatti?
Čítajte viac Bugatti Centodieci: Táto spomienka má 1.600 koní!