BMW i3: Trápenie končí. Karbónový elektromobil stiahnu z liniek

Revolučný elektromobil BMW s kompozitnou karosériou čoskoro skončí. Vyrobilo sa z neho 250 000 kusov.

04.02.2022 12:00
debata
Originálny hatchback s kompozitnou karosériou a... Foto: BMW
BMW i3 - produkcia Originálny hatchback s kompozitnou karosériou a protismernými dverami vydržal na linkách neuveriteľných deväť rokov. Stále nezostarol.

BMW sa pustilo do elektrifikácie vo veľkom už začiatkom minulej dekády, skôr než jeho konkurenti. V roku 2011 ukázalo totiž svoj koncept i3 a na trh ho uviedlo o dva roky neskôr. Išlo doslova o revolúciu. Zďaleka nie len kvôli elektrickému pohonu, ktorý zabezpečoval elektromotor na zadnej náprave. BMW i3 bolo prvým sériovým autom s karosériou vyrobenou z plastov vystužených uhlíkovými vláknami (CFRP). Práve táto náročná technológia kompenzovala hmotnosť akumulátorov. Reakcie publika boli však rozpačité. Možno aj preto, že i3 tak trochu predbehlo dobu.

BMW i3 REX Čítajte viac Test: BMW i3s REX – vegetarián s mäsovým dopingom

Hovoriť o neúspechu však nemôžeme. S pribúdajúcim vekom sa totiž jeho odbyt zlepšoval. Tak napríklad v rokoch 2014 až 2016 bol tretím najpredávanejším elektromobilom sveta a v roku 2020, keď elektromobily viac akceptovala verejnosť a boli podporované dotáciami, muselo BMW dokonca zvyšovať produkciu. Dodnes sa z i3 v lipskom závode mníchovskej automobilky vyrobilo približne 250 000 kusov. Trvalo to deväť rokov. Za ten čas prešlo i3 viacerými modernizáciami. Kapacita batérií sa zvýšila z pôvodných 18,2 až na 37,9 kWh. Aj preto z ponuky vypadla verzia REX s predlžovačom dojazdu, teda generátorom napájaným motocyklovým 2-valcom.

BMW i3 - 2017 Čítajte viac BMW i3: Facelift doplnila športová verzia 's'. Dojazd sa nemení

Teraz sa ale jeho kariéra končí. Už vlani BMW zastavilo predaj i3 v USA a v Austrálii. Podobne tomu má byť v Európe, pretože montážne linky sa majú podľa informácií webu Drive.com zastaviť v júni. Priameho nástupcu ale i3 nedostane. Šušká sa o elektrickom crossoveri iX1, ktorý bude odvodený z novej generácie SUV X1. Zďaleka teda nepôjde o taký technologický skok, aký predstavovalo i3 takmer pred desiatimi rokmi. No rozhodne mieri správnym smerom. Segment kompaktných SUV neustále rastie. Názov i3 celkom nezanikne, pretože v Číne sa už od konca minulého roka i3 predáva, ide však o elektrický derivát BMW radu 3.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #BMW #BMW i3
Články podľa značiek