Podľa spotrebiteľského prieskumu poradenskej firmy Deloitte na vzorke približne 1 500 Nemcov (okrem Nemecka prebehol obdobne aj v ďalších krajinách) by sa, aj napriek masívnej dotačnej politike nemeckej vlády, keď príspevky na kúpu elektromobilu dosahujú 7– až 9-tisíc eur, pri najbližšej kúpe auta len 15 percent Nemcov rozhodlo pre čisto elektrický automobil. Takmer polovica – 49 percent – by uprednostnilo spaľovací motor a 30 percent hybridný pohon (18 percent by dalo prednosť mild hybridu a 12 percent plug-in hybridu).
Jedným z hlavných argumentov priaznivcov elektromobilov boli popri ochrane klímy aj vysoké ceny benzínu. Ak by bolo dobíjanie také drahé ako tankovanie, až 41 percent z tých, čo preferujú elektromobil, by svoje rozhodnutie prehodnotilo. Štvrtina opýtaných označila za najväčší problém s elektrickou mobilitou dojazd, za ním nasledovala nabíjacia infraštruktúra (14 percent) a vyššie obstarávacie náklady (12 percent). Pri otázke smerujúcej k dojazdu v priemere vyšlo, že niečo nad 600 kilometrov je uspokojivá hodnota pre väčšinu opýtaných.
Čítajte viac Šéf VW priznal, že elektromobily nie sú univerzálnym riešenímNemci jednoznačne predpokladajú, že elektrické autá sa budú nabíjať hlavne doma – očakáva to až 70 percent opýtaných. V priemere označili dojazd 616 kilometrov ako kritický cieľ, ktorý by čisto elektrický automobil musel mať, aby sa rozhodli pre jeho kúpu.
Popri zatiaľ prevládajúcej skepse voči čistým elektromobilom prieskum ukázal, že Nemci nie sú príliš naklonení ani ekologickým alternatívam v podobe zdieľanej dopravy, preferencie stále smerujú k individuálnej. Až 66 percent opýtaných uviedlo, že svoje auto používajú denne alebo niekoľkokrát týždenne. Na druhom mieste bola miestna hromadná doprava (15 percent), nasledovaná bicyklami (9 percent). Zdieľanie áut, taxislužby a iné vodičské služby skončili až za nimi, preferuje ich približne 5 percent opýtaných.