Informácia o tom, že modely Citroën C1 a Peugeot 108 končia, sa objavila prvýkrát na sklonku minulého roku. A v týchto dňoch sa to stalo realitou. Francúzska automobilka Citroën totiž oznámila, že brány kolínskeho závodu opúšťajú úplne posledné kusy modelu C1, čo definitívne znamená jeho odchod do dôchodku. Podľa vyjadrenia materskej automobilky zatiaľ nepríde žiadna jeho priama náhrada.
Jeho výroba začala už v roku 2005 a v priebehu 17 rokov si malý mestský automobil kúpilo takmer 1,2 milióna zákazníkov. Francúzska automobilka tento úspech pripisuje jeho štýlovému dizajnu, dynamike jazdy v meste a každodennej praktickosti.
V súčasnosti však podľa jej vedenia už praktický byť prestáva, presnejšie koncern Stellantis, kam patrí aj Citroën „mení svoje priority“ a budúcnosť mestskej mobility vidí v iných modeloch a aj v iných formách dopravy. Samozrejme, tá by mala byť dostupná, kompaktná a hlavne elektrická.
Za jeho dočasnú náhradu považuje Citroën miniatúrnu a cenovo dostupnú elektrickú štvorkolku Ami, ktorá by mala plniť úlohu praktického približovadla hlavne v mestách s ich stále sa rozširujúci bezeemisnými zónami. Tí, čo auto potrebujú aj na väčšie vzdialenosti, môžu siahnuť po o niečo väčšom súrodencovi modelu C1, Citroëne C3.
Ten svojou cenou od C1 nie je príliš vzdialený a podľa Citroënu ponúka modernejšie technológie, viac miesta a aj väčší kufor, je teda praktickejším autom. Pre názornosť – podľa aktuálneho cenníku možno na Slovensku Citroën C1 kúpiť za 10 990 eur, zatiaľ čo väčšia C3-ka začína na sume 13 490 eur.
Na niektorých trhoch navyše plánuje Citroën uviesť cenovo najdostupnejšiu „odľahčenú“ verziu modelu C3, napríklad vo Veľkej Británii bude od apríla v predaji ako Citroën C3 You!.