Volvo nedávno investovalo 810 miliónov eur do modernizácie závodu v Torslande. Ten vďaka tomu umožní využívať novú technológiu „megacastingu“. Megacasting, teda megaliatie zahŕňa formovanie časti vozidla s čo najväčším počtom komponentov zabudovaných do panela, čím sa znižuje zložitosť a skracuje časť montáže. Využíva ju napríklad najnovšia Tesla Y.
Čítajte viac Volvo vymenilo šéfa. Ten nový prichádza od ‘vysávačov‘!Volvo plánuje využiť megacasting na vytvorenie megaliatej hliníkovej podlahy, ktorá bude mať už zabudované montážne body pre rôzne prvky, napríklad ramená zavesenia kolies a elektromotory. Tým sa podarí odstrániť aj zadný pomocný rám. Volvo tvrdí, že táto technológia odstráni približne 100 dielcov z každého auta.
Bonusom bude aj nižšia hmotnosť a v prípade elektromobilov dlhší dojazd. Nový výrobný proces by mal byť aj lacnejší. „Výmena 100 dielcov za jeden znižuje zložitosť výroby, takže je to dobrá vec,“ povedal pre Auto Express Dr. Mikael Fermér, hlavný inžinier spoločnosti Volvo pre jej projekt megaodlievania. A zároveň zníži produkciu CO2 pri výrobe.
Čítajte viac Volvo XC90: Vlajkové SUV čaká veľká transformácia. Je to dobrý ťah?Podľa Ferméra je tu však ešte jedna podstatná výhoda – flexibilita. „Namiesto vyhodenia platformy po skončení životnosti auta, umožňuje megacasting platformu použiť opätovne a neustále ju aktualizovať, napríklad vyladením jej prvkov tak, aby vyhovovali novému zaveseniu, novým motorom či novým batériám. „Dá sa povedať, že ide o architektúru bez konca životnosti,“ povedal Fermér.
Čítajte viac Volvo Recharge Concept: Toto je švédska elektrická budúcnosť