Porsche sa vezie na prosperujúcej vlne SUV od roku 2002, keď predstavilo dnes už legendárny Cayenne. A v roku 2014 ponuku modelov, schopných zísť z asfaltu, doplnilo menším Macanom. No a „prašnej“ verzii sa nevyhol najnovšie ani elektrický Taycan Cross Turismo. To ale stále nie je koniec terénnych ambícií automobilky zo Zuffenhausenu. Už dlhšie sa šušká, že outdoorový paket by mohol slušať aj ikonickej deväťstojedenástke. Napokon, s touto témou Porsche koketovalo už v roku 2012 konceptom 911 Vision Safari na báze vtedajšej generácie 991. Odvtedy je ale ticho.
Pozrite si ako krúži zvýšené Porsche 911 na testovacom okruhu.
Zmeniť by sa to malo tento rok. Dôvodom môže byť aj to, že tento priestor zaplnili rôzni úpravcovia, čo nie je Porsche práve po chuti. A tak ponúkne odolnú deväťstojedenástku priamo z fabriky. Skloňujú sa dva názvy – buď 911 Safari, čo by ladilo s konceptom, alebo 911 Dakar, čo by mohlo pripomenúť úspechy Zuffenhausenu v rely, vrátane prvého miesta v tomto zničujúcom maratóne v roku 1986. Porsche 911 vtedy navyše sekundovalo aj Porsche 959 na tretej priečke. Rozuzlenie tejto hádanky nie je ďaleko. Na sociálnych sieťach už kolujú videá skromne zamaskovanej deväťstojedenástky so zvýšeným podvozkom na okruhu Nurburgring.
Čo môžeme očakávať? Okrem väčšej svetlej výšky aj nejaké tie plasty chrániace spodné partie karosérie, nábehové dosky nárazníkov, väčšie kolesá so špecifickými pneumatikami a, samozrejme, pohon oboch náprav či adaptívny podvozok, ktorý dokáže udržať zvýšenú deväťstojedenástku na asfalte a zároveň ju chrániť na prašných cestách. Pod zadnou kapotou by mal byť preplňovaný 3-litrový 6-valcový boxer z verzie Carrera 4S, čo znamená výkon 331 kW a krútiaci moment 530 Nm. Je ale možné, že Dakar dorazí s faceliftom súčasnej generácie 911, takže finálne parametre sa ešte môžu zmeniť.