Škoda Fabia Monte Carlo: Poznáme dátum premiéry!

Na ostrú Fabiu RS štvrtej generácie môžeme síce zabudnúť, no o viac emócií sa postará aspoň verzia Monte Carlo.

10.02.2022 18:00
debata (5)
Škoda Fabia Monte Carlo skombinuje červený lak... Foto: Škoda-Auto
Škoda Fabia Monte Carlo - 2022 Škoda Fabia Monte Carlo skombinuje červený lak s čiernymi kontrastnými prvkami vrátane neodmysliteľnej čiernej strechy. Kolesá by mohli mať priemer 17 palcov.

Škoda zareagovala na svoje úspechy v rely už v roku 2011, keď priviedla na svet prvú Fabiu Monte Carlo. Pôvodne išlo len o limitku s plánovaným počtom 5 000 exemplárov. Lenže nakoniec s ňou urobila doslova dieru do sveta. Červeno-čierny tuning a zopár športových odkazov zapôsobili na zákazníkov ako magnet. Z Monte Carla sa predalo nakoniec viac ako 20 000 kusov. A to hovoríme len o druhej generácii. Záujem bol taký obrovský, že česká automobilka použila nakoniec rovnaký recept aj na modely Citigo, Rapid Spaceback a dokonca aj na svoje prvé SUV – Yeti. A tak je to dodnes. Kým ostrá Fabia RS je minulosťou už od tretej generácie, Monte Carlo prežilo.

Škoda Enyaq Coupé RS iV - 2022 Čítajte viac Škoda Enyaq Coupé: Najdrahšia Škoda je tu. Cenu zatiaľ tají

V súčasnom cenníku nájdete Scalu Monte Carlo a Kamiq Monte Carlo. No chýba práve Fabia, ktorá tradíciu odštartovala. Dôvod je jednoduchý. Má po generačnej výmene, takže po spustení produkcie na jeseň vlaňajšieho roka dostali prednosť kľúčové verzie. Nová Fabia Monte Carlo si musela chvíľu počkať. Dnes je ale doslova za rohom, čo naznačila Škoda už koncom januára, keď poslala do sveta prvé oficiálne skice. A teraz prezradila aj termín premiéry. Ukáže sa presne 15. februára. Receptúra sa nezmení. Maska dostane čierny lem. V lesklej čiernej farbe budú vyhotovené aj spojlery, difúzor, lemy okien, kryty spätných zrkadiel, bočné prahy či nápisy, vrátane plakiet Monte Carlo na predných blatníkoch.

Škoda Fabia Monte Carlo - skice 2022 Čítajte viac Škoda Fabia Monte Carlo: Hra na RS pokračuje. Čo na tom, že s 3-valcom

Prevažne čierny bude aj interiér. Týkať sa to má čalúnenia športových sedadiel s integrovanými opierkami hláv či stropu. S týmto tmavým základom budú kontrastovať červené a pseudokarbónové dekorácie. Samozrejmosťou bude kožený 3-ramenný volant a hlavica radiacej páky. Chýbať nemajú ani hliníkové pedále. Predpokladáme, že verziu Monte Carlo bude možné objednať s 3-valcami 1,0 TSI aj s 4-valcom 1,5 TSI. Do portfólia sa novinka rozhodne hodí, pretože len nedávno získala Škoda vďaka Fabii Rally2 už štvrté víťazstvo v rely Monte Carlo za posledných šesť rokov a celkovo pätnáste v triede WRC2.

DNA vozidiel Monte Carlo

Zrodená na pretekárskych tratiach, postavená pre cestu – to je DNA vozidiel Monte Carlo. Toto označenie, ktoré bolo prvýkrát použité pred 86 rokmi, nesú športovo-lifestylové modely rôznych kompaktných modelových radov Škody. V roku 1936 skončila Škoda Popular na Rallye Monte Carlo v triede do 1¤500 ccm na druhom mieste. Na počesť tohto triumfu automobilka vyrobila špeciálnu sériu 70 vozidiel Popular Monte Carlo. Prvé dvojnásobné víťazstvo na Rallye Monte Carlo vybojovala v roku 1977 legendárna Škoda130 RS v triede do 1 300 ccm. V 90. rokoch získali dvojnásobné víťazstvo aj Favorit a Felicia, aby sa potom v rely začala úspešná kariéra modelu Fabie. Po niekoľkých pódiových umiestneniach nasledovalo v roku 2013 víťazstvo Fabie Super 2000 vo svojej triede. Nástupnícka Fabia R5 (Rally2) v Monte Carle vyhrala v kategórii WRC2 v rokoch 2017 a 2018. Modernizovaný Fabia Rally2 evo tento dvojnásobný úspech zopakoval v rokoch 2021 a 2022.

© Autorské práva vyhradené

5 debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda #Škoda Fabia #Škoda-Auto #Škoda Fabia Monte Carlo
Články podľa značiek