Bohatých sa pandémia netýka. Aspoň nie finančne. Naznačujú to aj vlaňajšie výsledky Ferrari. Na nezáujem sa maranellská automobilka sťažovať naozaj nemohla. Predala rekordných 11 155 áut, čo je medziročný nárast o 22,3 % a o 10,1 % viac v porovnaní s predpandemickým rokom 2019. A dokonca o 2 750 kusov viac ako si vlani zaknihovalo konkurenčné Lamborghini. A to si musíme uvedomiť, že „býk“ zo Sant Agaty profituje najmä z SUV Urus. Ferrari pritom svoje prvé SUV Purosangue ešte len vyvíja. Vystačilo si teda s klasickými superšportmi, čo je naozaj obdivuhodné.
Čítajte viac Ferrari Purosangue: SUV z Maranella zamieri na linky už tento rok!Táto talianska „fabrika na peniaze“ zarobila vlani 833 miliónov eur, čo je 37-percentný nárast. Hovoríme o čistom zisku po zdanení! Tržby dosiahli rekordných 4,3 miliardy eur. To všetko v časoch, keď absolútna väčšina automobiliek počíta straty spôsobené pandémiou a čipovou krízou. Sympatické je, že so svojimi vlaňajšími úspechmi sa Ferrari rozhodlo podeliť so svojimi zamestnancami. Odmeny, ktoré sú viazané na výkon, dosiahli priemerne 12 000 eur na zamestnanca.
Čítajte viac Ferrari Daytona SP3: Táto ‘spomienka‘ má 840 koní!Ak to porovnáme s krátenými mzdami zamestnancov iných automobiliek, ktorých linky stoja z dôvodu nedostatku polovodičov, je Ferrari doslova zamestnaneckým rajom. A horšie by to nemalo byť ani v najbližšej budúcnosti. Automobilka so vzpínajúcim sa žrebcom v znaku, plánuje tento rok zvýšiť tržby o 4,8 percenta. No a v roku 2023 si konečne začne účtovať za SUV Purosangue, ktoré by mohlo katapultovať registrácie Ferrari na doteraz nevídanú úroveň. Beznádejne vypredaných je už aj 599 kusov modelu Icona Daitona SP3, ktoré ešte žiaden zo zákazníkov ani len nevidel.
Čítajte viac Ferrari BR20: Zákazkový 12-valec spomína na 50. roky. Ale bez nostalgie