
Nedostatok čipov vlani tvrdo zasiahol automobilovú produkciu. Výrobcovia museli a stále musia zastavovať linky alebo vyrábajú nekompletné vozidlá, ktoré dočasne skladujú a neskôr dokončujú. Ako napríklad česká Škoda. Niektorí sa zas rozhodli okliešťovať výbavu áut, čo im umožňuje šetriť čipy na dôležitejšie systémy vozidla. Napríklad BMW, ktoré z niektorých modelov odstránilo dotykové obrazovky. A improvizácii sa nevyhýba ani Hyundai, hoci práve kórejské automobilky patria k tým, ktoré zvládajú polovodičovú krízu najlepšie.

Ako informuje juhokórejský web TheElec, Hyundai testuje, či by bolo možné automobilové čipy nahradiť čipmi z domácich spotrebičov. Napríklad z mikrovlnných rúr, vysávačov a podobne. Dopyt po týchto čipoch je totiž nižší ako po tých automobilových. Je ich teda viac. Má to však háčik. Polovodičové súčiastky pre automobilovú výrobu musia spĺňať prísnejšie normy ako v spotrebnej elektronike, pretože čelia výkyvom teplôt a otrasom. Stačili by však pre komponenty, ktoré nesúvisia s bezpečnosťou a hlavnými systémami auta.

Pokiaľ by sa Hyundai podaril tento krok, mohol by vyrábať plynulejšie. Vlani musel kvôli nedostatku čipov prerušiť výrobu nielen vo svojich domácich závodoch, ale aj v Alabame. Podobný krok vraj skúša aj Toyota, ktorá sa podľa japonských médií začala zásobovať čipmi pre všeobecné použitie, pre prípad, že by mala problém s dodávkami automobilových čipov. Porsche zas používa čipové „atrapy“, teda neoriginálne polovodiče s tým, že keď budú k dispozícii tie plnohodnotné, majiteľom ich vymení.
