Renault má vraj problémy. Nešetrí ho ani Carlos Ghosn

V roku 2020 bývalý šéf aliancie Renault-Nissan Carlos Ghosn predpovedal Renaultu bankrot do troch rokov. Najnovšie správy agentúry Bloomberg naznačujú, že automobilka na tom naozaj nie je dobre.

16.02.2022 18:00
debata (1)
Renault prežíva ťažké obdobie. Vlani padli jeho... Foto: SHUTTERSTOCK
Carlos Ghosn Renault prežíva ťažké obdobie. Vlani padli jeho predaje na najnižšiu hranicu za posledné dve dekády. Pozornosti to neuniklo ani Carlosovi Ghosnovi, bývalému ale najmä kontroverznému šéfovo aliancie Renault-Nissan-Mitsubishi.

Renault vstupoval do ťažkých pandemických čias v zlej kondícii. O to viac ho zasiahli problémy, ktoré s tým súviseli. Už na začiatku koronakrízy preto požiadal francúzsku vládu, ako veľkého akcionára, o záruku na pôžičku vo výške piatich miliárd eur. Niekedy v tom čase bývalý šéf aliancie Renault-Nissan-Mitsubishi, kontroverzný Carlos Ghosn, ktorý sa ukrýva pred japonskou justíciou v Libanone, veštil Renaultu bankrot do troch rokov. Automobilke sa pôžičku, ktorú definovala ako „záložný úver“, síce podarilo získať, ale situácia sa zlepšiť vraj nemala. Tvrdí to agentúra Bloomberg.

Japonsko Nissan Ghosn žaloba škody náhrada Čítajte viac Nad ‘Robinom Hoodom‘ automobilových manažérov sa sťahuje slučka

Podľa jej zdrojov Renault z tohto „fondu“ už minul štyri miliardy eur. Audítori sa mali pritom zhodnúť na tom, že v spoločnosti sa nič podstatné nezmenilo. Zmeny však majú byť nevyhnutné, pretože inak Renault nemá šancu pôžičku splatiť. Automobilka už pripustila, že situácia okolo jej úveru je iná, ako ju pôvodne popisovala, ale trvá na tom, že má problém len s likviditou, nie s ekonomikou svojej činnosti. V tejto situácii sa nezabudol opäť ozvať ani sám Carlos Ghosn. Na margo automobilky povedal, že kým ešte pred pár rokmi ašpiroval Renault na svetovú jednotku, dnes je malým a krehkým výrobcom.

Carlos Ghosn Čítajte viac Carlos Ghosn nemusí byť ‘netvor‘. Prichádzajú dôkazy o jeho nevine

Ghosn zároveň dodal, že je smiešne, aby bol obviňovaný zo súčasných problémov automobilky. „Je mi smutno, keď vidím, že Renault je len tieňom svojho bývalého ja.“ Len pre zaujímavosť pripomeňme, že ešte v roku 2004 predala spoločnosť viac ako 1,6 milióna áut a do konca prvej dekády to bolo vždy nad milión vozidiel. Rok 2020 však končila so stratou 7,2 miliardy eur a vlani predala len 638 198 vozidiel. Samozrejme, aj vplyvom čipovej krízy. Budúcnosť je teda neistá. Najmä v čase masívnej elektrifikácie, ktorá si vyžaduje obrovské investície. Vlani šéf Renault Luca de Meo oznámil, že firma plánuje vložiť do elektrických áut v nasledujúcich piatich rokoch desať miliárd eur.

Carlos Ghosn - ilustrácia Čítajte viac Ghosn píše ‘hollywoodsky‘ scenár. Bude mať happy end?

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Renault
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
Články podľa značiek