Udrží ‘lambo‘ spaľovacie motory aj po roku 2030? Má vraj recept

Taliansky výrobca superšportov sa síce elektrifikácii nevyhne, ale zvažuje recept, ako spaľovacie motory zachrániť. Pomôcť majú syntetické palivá.

17.02.2022 12:00
debata
Ak by uhlíkovo neutrálne syntetické palivá... Foto: Lamborghini
Lamborghini - motor V12 Ak by uhlíkovo neutrálne syntetické palivá dostali dostatočný priestor, Lamborghini by ich nepochybne rado využilo na predĺženie výroby modelov so spaľovacími motormi.

Tento rok je síce posledným rokom, kedy Lamborghini ponúkne autá s čisto spaľovacími motormi, no k definitívnemu pripojeniu do zásuvky má ešte ďaleko. Možno ďalej, ako mnohí v súvislosti s nesplniteľnými emisnými normami predpokladajú. Je totiž známe, že šéf Lamborghini a ešte donedávna šéf Bugatti Stephan Winkemann nie je zástancom čistých elektromobilov. Jednoducho preto, že táto technológia v oblasti športových áut ešte nedozrela natoľko, aby zastúpila tú pôvodnú. Lambo začne s elektrifikáciou opatrne a to prostredníctvom plug-in hybridov. Už budúci rok by mal doraziť plug-in hybridný nástupca Aventadoru. Stále však s atmosférickým 12-valcom. Na túto technológiu prejdú aj nový Huracán a SUV Urus.

Bugatti - motor 8,0 W16 Čítajte viac Bugatti: Nástupca Chironu dostane spaľovací motor! Má byť ‘šialený‘

No ani s plug-in hybridmi to nemusí byť v budúcnosti ružové. Už len kvôli tomu, že začínajú byť tŕňom v oku viacerým európskym politikom, ale aj ekologickým organizáciám. „Po hybridizácii budeme musieť počkať, aby sme vedeli, či bude vôbec možné ponúkať spaľovacie motory aj po roku 2030,“ povedal Winklemann v rozhovore pre nemecký Welt am Sonntag. „Jednou z možností by však mohlo byť použitie syntetických palív,“ doplnil. Teda umelo vyrobených palív, ktoré sú uhlíkovo neutrálne. Vietor fúka pravdepodobne z Porsche, pretože to už kvôli svojej legendárnej deväťstojedenástke buduje závod na syntetické palivá v Čile. No a od Porsche nie je ku koncernovému Lamborghini naozaj ďaleko.

Lamborghini Espada - nález v UK 2021 Čítajte viac Tak toto je objav roka. ‘Lambo‘ snov stálo v kôlni 30 rokov

Ani sám Winkelmann však netvrdí, že sa tento scenár naplní. Podľa neho totiž v súčasnosti nik netuší, aký bude vývoj. „Legislatívci rozhodnú, čo nám dovolia a čo nie. Na druhej strane veríme, že to bude príležitosť pre syntetické palivá, ktoré bude možné vyrábať v dostatočnom množstve, aby mohli poháňať naše autá. Toto je smer, v ktorom si chceme nechať otvorené dvere,“ vysvetlil Winkelmann. Kým sa tak však stane, do konca desaťročia by mal prísť aj prvý čistý elektromobil značky. Bude štvrtým modelovým radom, takže nezastúpi žiadne z tradičných Lamborghini. Zatiaľ však nie je jasné, či pôjde o GT, SUV alebo iný typ vozidla. Malé SUV by to však mohlo byť. Jednak preto, že tento segment neustále rastie, a jednak preto, že jeho prípadným neúspechom by talianska značka príliš neriskovala.

Lamborghini Sián - 2019
Lamborghini Sián - 2019
+14Lamborghini Sián - 2019

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Lamborghini #spaľovacie motory #syntetické palivá
Články podľa značiek