Chevrolet patrí k priekopníkom elektromobility. Na svet priviedol jeden z prvých plug-in hybridov liftback Volt a v roku 2015 utrel svetlo sveta sympatický čisto elektrický hatchback Chevrolet Bolt. Na tú dobu mal neuveriteľnú kapacitu batérií – až 60 kWh, dvakrát väčšiu ako vtedajšie BMW i3. Takže na jedno nabitie zvládol až 320 km. Z Boltu sa tak stal razom jeden z najlepších elektromobilov. A ani netajil, že chce poriadne podkúriť Tesle. To sa mu ale rozhodne nepodarilo. A nielen to, pred sebou mal problémy, ktoré sú dodnes nočnou morou Chevroletu.
Čítajte viac Chevrolet Bolt EV: 'Americký Leaf ' zvládne na nabitie až 320 km!Dôvodom boli časté požiare. Situácia bola taká vážna, že automobilke neostávalo nič iné, ako vykúpiť alebo zvolať všetkých 69 000 vyrobených vozidiel a uskutočniť tú najdrahšiu opravu, akú si na elektromobile viete predstaviť. Vznietenia Boltov mali totiž na svedomí batérie dodávané spoločnosťou LG Chem. A keďže softvérové úprav sa ukázali ako absolútne neúčinné, musel Chevrolet batérie vymeniť. Dodnes ho to stálo takmer miliardu dolárov. A to hovoríme len o Bolte, a nie jeho európskom súrodencovi Opeli Ampera-e. Aj tam General Motors rozhodol o výmene „srdca elektromobilu“.
Čítajte viac Horiace Bolty: LG odškodní General Motors sumou 1,9 miliardy dolárovCelkovo tak zasiahol škandál až 142 000 áut. O tomto čase už ale mala byť kauza zažehnaná, keďže na jej riešení pracoval aj hlavný vinník – dodávateľ akumulátorov. S LG Chem sa Chevrolet dohodol na kompenzácii. Proces výmeny bežal naplno od vlaňajšieho leta a zároveň došlo na zastavenie výroby nových Boltov s tým, že neskôr bude produkcia obnovená. Malo sa tak stať po niekoľkých odkladoch vo februári. Teraz však automobilka oznámila, že to bude najskôr v apríli. Dôvodom sú opäť batérie. Ako vieme, rastúca výroba elektrických áut urobila z tejto komodity nedostatkový tovar.
Čítajte viac Opel Ampera-e: Európsky 'Bolt' má dojazd dlhší ako BMW i3Jednoducho, Chevrolet nemá dostatok batérií, aby opravoval už vyrobené Bolty a Opely Ampera-e, a zároveň vyrábal nové vozidlá. Uvidíme, či nový odklad pomôže. V dnešných časoch nie je nič isté. Do hry môžu vstúpiť aj iné faktory, ako nedostatok čipov či plastových komponentov. Dobrou správou je, že po obnovení produkcie sa k zákazníkom dostane modernizovaná verzia Boltu s novou maskou, svetlami, kvalitnejšími materiálmi v kabíne či s modernejším infotainmentom. Facelift mal byť už dávno v cenníku, veď modernizáciu ukázal Chevrolet vlani v lete. No práve kvôli spomínaným ťažkostiam zatiaľ na trh nedorazil.