
Chevrolet patrí k priekopníkom elektromobility. Na svet priviedol jeden z prvých plug-in hybridov liftback Volt a v roku 2015 utrel svetlo sveta sympatický čisto elektrický hatchback Chevrolet Bolt. Na tú dobu mal neuveriteľnú kapacitu batérií – až 60 kWh, dvakrát väčšiu ako vtedajšie BMW i3. Takže na jedno nabitie zvládol až 320 km. Z Boltu sa tak stal razom jeden z najlepších elektromobilov. A ani netajil, že chce poriadne podkúriť Tesle. To sa mu ale rozhodne nepodarilo. A nielen to, pred sebou mal problémy, ktoré sú dodnes nočnou morou Chevroletu.

Dôvodom boli časté požiare. Situácia bola taká vážna, že automobilke neostávalo nič iné, ako vykúpiť alebo zvolať všetkých 69 000 vyrobených vozidiel a uskutočniť tú najdrahšiu opravu, akú si na elektromobile viete predstaviť. Vznietenia Boltov mali totiž na svedomí batérie dodávané spoločnosťou LG Chem. A keďže softvérové úprav sa ukázali ako absolútne neúčinné, musel Chevrolet batérie vymeniť. Dodnes ho to stálo takmer miliardu dolárov. A to hovoríme len o Bolte, a nie jeho európskom súrodencovi Opeli Ampera-e. Aj tam General Motors rozhodol o výmene „srdca elektromobilu“.

Celkovo tak zasiahol škandál až 142 000 áut. O tomto čase už ale mala byť kauza zažehnaná, keďže na jej riešení pracoval aj hlavný vinník – dodávateľ akumulátorov. S LG Chem sa Chevrolet dohodol na kompenzácii. Proces výmeny bežal naplno od vlaňajšieho leta a zároveň došlo na zastavenie výroby nových Boltov s tým, že neskôr bude produkcia obnovená. Malo sa tak stať po niekoľkých odkladoch vo februári. Teraz však automobilka oznámila, že to bude najskôr v apríli. Dôvodom sú opäť batérie. Ako vieme, rastúca výroba elektrických áut urobila z tejto komodity nedostatkový tovar.

Jednoducho, Chevrolet nemá dostatok batérií, aby opravoval už vyrobené Bolty a Opely Ampera-e, a zároveň vyrábal nové vozidlá. Uvidíme, či nový odklad pomôže. V dnešných časoch nie je nič isté. Do hry môžu vstúpiť aj iné faktory, ako nedostatok čipov či plastových komponentov. Dobrou správou je, že po obnovení produkcie sa k zákazníkom dostane modernizovaná verzia Boltu s novou maskou, svetlami, kvalitnejšími materiálmi v kabíne či s modernejším infotainmentom. Facelift mal byť už dávno v cenníku, veď modernizáciu ukázal Chevrolet vlani v lete. No práve kvôli spomínaným ťažkostiam zatiaľ na trh nedorazil.