VW ID.Buzz: Legenda speje do finále. Zatiaľ v dúhových ‘maskáčoch‘

Nástupca ikonického VW Microbus absolvuje svetovú premiéru už 9. marca. Predstaví sa hneď v osobnej a úžitkovej verzii.

22.02.2022 18:00
debata
ID.Buzz sa predstaví už v marci. Predprodukčné... Foto: Volkswagen
VW ID.Buzz - 2022 ID.Buzz sa predstaví už v marci. Predprodukčné prototypy kryje už len maskovacia fólia.

Príchod nástupcu legendárneho Volkswagenu Microbus je priam nekonečný. Začalo sa to už v roku 2001, keď na autosalóne v Detroite predstavila automobilka štúdiu Microbus Concept. Trvalo ďalšiu dekádu, kým sa objavila druhá štúdia na túto tému, tentoraz s názvom Bulli Concept, vybavená čisto elektrickým pohonom. A nasledovali ďalšie dva koncepty – Budd-e z roku 2016 a ID. Buzz z roku 2017. Teraz už ale ide naozaj do tuhého. Sériová novinka sa predstaví presne 9. marca. Ako inak, na elektrickej platforme MEB, ktorú poznáme z modelov VW ID.3, ID.4, ID.5, ale aj zo Škody Enyaq iV či Audi Q4 e-tron.

Volkswagen ID.4 GTX (2021) Čítajte viac Test: VW ID.4 GTX - ako jazdí 300 koní s dvomi poháňanými nápravami?

Aby premiéra neunikla pozornosti, poslali z Wolfsburgu do sveta nové snímky a pár technických informácií. ID.Buzz bude väčší ako jeho technologickí súrodenci. Na dĺžku bude mať 4 712 mm, teda o 221 mm viac ako ID.4 a rozdiel nájdeme aj na rázvore náprav. Ten sa natiahol o 220 mm na konečných 2 988. To aj preto, že v ID.Buzz môžeme očakávať tretí rad sedadiel a tiež preto, že spolu s osobnou verziou dorazí aj tá úžitková. Kým osobný ID.Buzz ponúkne kufor s objemom 1 121 litrov, nákladná verzia zvládne až 3,9 kubického metra nákladu. Ako prvá príde modifikácia so zadným náhonom, čo dokonale ladí s tradíciou niekdajšieho Microbusu.

Ako prvá príde na trh verzia so zadným náhonom... Foto: Volkswagen
VW ID.Buzz - 2022 Ako prvá príde na trh verzia so zadným náhonom s výkonom 150 kW a dojazdom približne 400 km.

Elektromotor bude disponovať výkonom 150 kW a krútiacim momentom 310 Nm. Akumulátor s využiteľnou kapacitou 82 kWh má zabezpečiť dojazd približne 400 km, a to podľa normy WLTP. Na rýchlosť sa ale netešte. ID.Buzz bude mať „maximálku“ limitovanú na 145 km/h, teda tesne nad povoleným diaľničným tempom. Možno aj preto, že bude v porovnaní so svojimi súrodencami ťažší a menej aerodynamický. Silnejšie verzie vrátane tých s pohonom oboch náprav budú nasledovať neskôr. Štart výroby je naplánovaný na polovicu roka, pričom k prvým zákazníkom sa ID.Buzz dostane na jeseň . Nie je tiež tajomstvom, že ID.Buzz má byť prvým modelom VW s autonómnym riadením, na ktorom VW pracuje so spoločnosťou Argo AI.

VW ID.Buzz - 2022
VW ID.Buzz - 2022
+13VW ID.Buzz - 2022

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #VW #VW ID.Buzz
Články podľa značiek