Mercedes-Benz triedy A mal v USA sľubný začiatok kariéry. Ako prvý stuttgartský model prišiel s moderným infotainmentom MBUX s umelou inteligenciou, ktorý sa až neskôr dostal do väčších a drahších modelov. Automobilka tiež investovala za Atlantikom enormné prostriedky do reklamy, vrátane Super Bowlu. Postupom času však vzťah zákazníkom k najmenším Mercedesom-Benz chladol. Vlani sa predaje triedy A v treťom kvartáli prepadli v medziročnom porovnaní o 75,3 % a v tom štvrtom o 65,9 %. Mercedes-Benz síce v USA a v Kanade zaznamenal vlani celkový pokles registrácií, ale trieda A strácala jednoznačne najviac.
Čítajte viac Mercedes-AMG EQE 43/53: Elektrická strela dá stovku za 3,3 s!Ako informuje Automotive News sa preto stuttgartská automobilka rozhodla, že triedu už za Atlantikom ponúkať nebude. Modelový ročník 2022 je posledný. Hlavným dôvodom straty záujmu má byť to, že zákazníci dávajú stále viac prednosť SUV. V tomto prípade sesterskej triede GLA. Navyše bola trieda GLA modernizovaná, čím získala väčšinu z inovácií triedy A. GLA sa tak stane novou vstupnou bránou do sveta značky Mercedes-Benz, pričom automobilka ponechá v ponuke aj imidžové 4-dverové kupé CLA. Pre automobilku to bude znamenať aj šetrenie nákladov spojených s extrémne širokou ponukou. V súčasnosti si totiž zákazníci vyberajú z viac ako 100 verzií pätnástich rôznych typov.
Čítajte viac Daimler už nie je Mercedes-Benz a Mercedes-Benz už nie je Daimler!