O novom Kadjare dáva Renault vedieť už dlhšie. Mali sme tu snímky zamaskovaných testovacích prototypov aj skicu interiéru. A teraz prichádza náčrt exteriéru, ktorý je poslednou upútavkou pred ostrou premiérou Kadjaru. Ten sa ukáže presne 8. marca. Nie je tajomstvom, že Austral bude dvojvaječným dvojčaťom Nissanu Qashqai. Dizajnéri si však dali záležať, aby nebolo pochýb o jeho príslušnosti k Renaultu a k triede SUV. Skica prezrádza, že je silne inšpirovaný novým elektrickým Mégane E-Tech.
Čítajte viac Renault Austral: Kadjar dostal ‘padáka‘. Nahradí ho SUV s novým názvomRenault sľubuje kombináciu svalnatých proporcií a jemných technických detailov, akými sú napríklad moderné LED svetlá. Tie dostanú grafiku v tvare písmena C. Prednú masku s novým a zväčšeným logom Renaultu pretne chrómová lišta. Zboku zaujme Austral masívnymi prahmi a bohato modelovanými blatníkmi. Športový nádych mu má dodať prudší sklon zadného stĺpika. Samozrejmosťou je väčšia svetlá výška a veľké kolesá. Ako vieme, na dĺžku bude mať 4 510 mm, len o 20 viac ako Kadjar.
Interiér bude odvážnejší než v sesterskom Qashqai. Stačí si pozrieť skicu kabíny, ku ktorej Renault pribalil informáciu o 24,3-palcovej obrazovke v tvare písmena L. Opäť inšpirácia Mégane E-Tech. Integrovaná do nej bude väčšina ovládacích prvkov, vrátane tých, ktoré sa bežne nachádzajú na stredovej konzole. Dokonca aj úzke prieduchy ventilácie. Pocit kvality zvýši jemné orámovanie. Renault sľubuje vysoké rozlíšenie, špičkovú grafiku a odolnosť proti reflexom. Celý infotainment bude „bežať“ na platforme Google.
Čítajte viac Renault Austral: Nástupca Kadjaru sa predvádza v ‘maskáčoch‘. Príde na jarRozhranie OpenR Link tak bude zahŕňať služby vyhľadávača Google a Google máp. Až 90 % najčastejšie využívaných funkcií má byť dostupných maximálne dvoma klikmi. Samozrejmosťou bude bezdrôtová konektivita so smartfónmi. Výhľad na obrazovku vylepší „hranatý“ volant. Sedadlá poskytnú vysokú mieru komfortu. O to väčšiu, že kabína ťaží z plochej podlahy bez stredového tunela. O variabilitu sa zasa postará posuvná a sklopná zadná lavica. A poteší aj 30 litrov v odkladacích schránkach.
Podobne ako Qashqai bude aj Austral postavený na platformu CMF-C (D3) a staví výlučne na elektrifikované benzínové pohony. Okrem 12 V mild-hybridu s motorom 1,3 TCe a nového 48 V mild-hybridu s motorom 1,2 TCe sa predstaví aj ako hybrid E-Tech, ktorý by mal kombinovať elektromotor s výkonom 147 kW, napájaný benzínovým 4-valcom s objemom 1,5 litra. Renault sľubuje nízku spotrebu aj emisie. Pohon oboch náprav sa očakáva len vo verzii 1,3 TCe, s prevodovkou CVT a 12 V mild-hybridnou podporou.