Bugatti Veyron, na vývoji ktorého trval vtedajší šéf Volkswagenu Ferdinand Piëch, bol jedeným z najstratovejších projektov v histórii automobilového priemyslu. To napriek tomu, že toto auto zrúcalo cenou všetky mysliteľné psychologické bariéry. V roku 2004 odštartovalo s cenovkou milión eur, čo bolo nevídané, a limitované edície boli, pochopiteľne, ešte drahšie. Dostať ho však do čiernych čísel sa nikdy nepodarilo. Všetko zmenil až nový Chiron, ktorý nastúpil na scénu v roku 2016 za minimálne 2,4 milióna eur.
Čítajte viac Bugatti Centodieci: Táto spomienka má 1.600 koní!A svoje zohral aj nový šéf značky Stephan Winklemann, ktorý prišiel do Molsheimu z Lamborghini. Vďaka novým „limitkám“ a derivátom typu Super Sport 300+, Pur Sport, Divo či Voiture Noire, urobil z Bugatti doslova zlatú baňu. Dnes má automobilka vypredaných všetkých 500 Chironov, ktoré dodá zákazníkom do roku 2025. Čo však bude potom? To ostávalo dlho záhadou. Najmä po tom, čo Winkelmann opustil kreslo šéfa, tak trochu na protest proti snahe elektrifikácie, a zrušené boli aj projekty na hyperluxusný sedan. A isté bolo aj to, že fascinujúca pohonná jednotka W16 nemá šancu na budúcnosť.
Viac sa dozvedáme až teraz, po tom, čo sa stalo Bugatti súčasťou chorvátskeho Rimacu a na jeho čelo sa postavil len 34-ročný selfmademan Mate Rimac, fanatik do elektrického pohonu a autor elektrických hyperšportov Rimac One, Rimac C-Two a Nevera. Ten sa rozhovoril pre agentúru AutoNews práve o budúcnosti kultovej molsheimskej značky. Z jeho slov vyplýva, že ani sám koncern VW presne nevedel ako ďalej. „Ziskovosť Bugatti nebola problémom. Problémom bolo, čo bude nasledovať. Pretože ak sa pozriete na Bugatti, všetko je založené na motore W16, ktorý je starý takmer dve desaťročia,“ vysvetľuje Rimac.
Čítajte viac Rimac Nevera: Chorvátska ‘búrka‘ má 1,4 MW! Chiron poráža na plnej čiareA dodáva, že táto úžasná pohonná jednotka vytvorila biznis s hyperautomobilmi. Na druhej strane priznáva, že je na konci svojej kariéry a že vyvíjať nové Bugatti W16 nedáva zmysel. „Najjednoduchšie by pre nás bolo zobrať Neveru a nalepiť na ňu logo Bugatti. Ale bol som proti. Som typ na elektromobily, ale Bugatti by ešte nejaký čas malo mať spaľovací motor. Bude sa však vyvíjať spôsobom, ktorý je finančne únosný. „Všetko na Nevere sme vyvinuli od nuly. V tomto aute nie je jediná súčiastka, ktorú môžete nájsť na inom aute, a to sme urobili s minimálnou sumou v porovnaní s tým, čo Volkswagen investoval do Chironu,“ hovorí Rimac. A presne to isté chce urobiť s Bugatti.
„Vytvoríme výnimočné produkty, ktoré sa nedajú porovnať s ničím iným na trhu, no bez toho, aby sme na ne míňali miliardy. To je naozaj kľúčové.“ Na otázku o novom motore povedal, že nástupca Chironu bude silne elektrifikovaný, ale zároveň bude mať atraktívny spaľovací motor. „Keď ľudia uvidia Bugatti novej generácie, myslím, že budú prekvapení, že som niečo také presadzoval, pretože si ma spájajú s elektromobilmi. Ale vždy som bol chalan, ktorého bavili silné autá. Vzhľadom na značku, zákazníkov a dostupnú technológiu si myslím, že máme to najlepšie možné riešenie pre Bugatti, ktoré ešte nebude elektromobilom. Raz sa to síce stane, ale nie dnes,“ uzatvára Rimac.
Na nový produkt si budeme musieť počkať približne do roku 2025, keď Bugatti dokončí všetky plánované Chirony a odovzdá ich zákazníkom.
Čítajte viac Bugatti Chiron SS 300+: Šialený hyperšport je realitou. Omráči nielen cenou