
Volkswagen už konceptom ID. Life na platforme MEB Enter avizoval príchod malého mestského elektromobilu, ktorý zastúpi pôvodný e-Up!. Podobne tak urobila španielska Cupra s konceptom Urban Rebel. Chýbať medzi malými elektromobilmi však nebude ani Škoda. Podľa slov šéfa automobilky Thomasa Schäfera, by sme už čoskoro mali vidieť jeho koncept. Základom má byť tiež lacnejšia elektrická platforma MEB Enter, ale dizajnovo sa má malá elektrická Škoda líšiť od svojich súrodencov. Príde však o čosi neskôr.
„Naši kolegovia zo Seatu a Volkswagenu sú na tomto poli trochu aktívnejší. No v krátkom čase prídeme s odhalením a môžete si byť istí, že sa od našich sesterských značiek budeme líšiť a že prekrásny koncept dokonale zapadne do portfólia Škody,“ povedal na adresu malého elektromobilu Schäfer pre britský Autocar. Viac sme sa nedozvedeli. No ak bude nástupca elektrického Citigo-e technologickým dvojčaťom ID. Life, teda pripravovaného Volkswagenu ID.2, mohol by mať batériu s kapacitou 57 kWh a elektromotor s výkonom do 175 kW.

Vzhľadom na cenovú orientáciu a postavenie Škody v hierarchii koncernu, neočakávame verziu s pohonom oboch náprav. Na rozdiel od ID.3 či Enyaqu iV budú s najväčšou pravdepodobnosťou poháňané len predné kolesá, pričom vzadu bude jednoduchá náprava s torznou priečkou. Hovoriť o lacnom aute však asi nemôžme. Veď elektrická technológia je drahá. Volkswagen hovorí o ID.2 ako o elektromobile za 20 000 eur. Škoda by mohla byť lacnejšia, ale ceny, na ktoré sme boli zvyknutí pri malých autách s klasickým pohonom, očakávať určite nemôžme.
Škode môže v tomto smere pomôcť oneskorenie v porovnaní s Cuprou a Volkswagenom. Ceny batérií, ktoré sú najdrahším komponentom elektromobilov, totiž každým rokom klesajú. Ak príde Škoda s malým elektrickým hatchbackom alebo crossoverom až po roku 2025, v ktorom uvedú na trh svoje príspevky VW a Cupra, mohla by zaujať lepšou uvádzacou cenou. Je pravdepodobné, že vozidlá všetkých troch značiek budú vznikať v Španielsku. Závod Seatu v Martorelle sa má stať totiž koncernovou základňou práve pre malé elektromobily.
