Predbežnému rebríčku najpredávanejších malých áut na svete, ktorý zostavila agentúra Focus2Move, dominuje japonské auto. Len pre zaujímavosť, japonské auto ovládlo ovládlo v uplynulom roku aj strednú triedu a je aj vôbec najpredávanejším autom na svete.
A čo majú vyššie spomínané autá spoločné? Vyrába ich tá istá značka, japonská Toyota. Strednej triede a celkovo svetovému rebríčku najpredávanejších áut kraľuje Toyota Corolla, medzi malými autami dominuje Toyota Yaris. Asi nikoho teda neprekvapí, že Toyota je aktuálne aj automobilkou, vyrábajúcou celkovo najviac áut.

V uplynulom roku sa v kategórii malých áut darilo najmä Dacii Sandero, ktorá vďaka príchodu novej generácie poskočila zo 14. priečky v roku 2020 na konci tretieho kvartálu roku 2021 dokonca na šieste miesto a túto pozíciu si Sandero udržalo aj na jeho konci. Ešte po treťom kvartáli to vyzeralo tak, že v prvej desiatke sa udrží aj nováčik – Maruti Swift, ktoré v Indii tento rok naozaj zaujalo. Napokon sa tak nestalo. Jedinou automobilkou, ktorá má medzi desiatimi najpredávanejšími malými autami hneď dvojnásobné zastúpenie, je japonská Honda. Oba jej modely – extravagantný miniatúrny N-Box a Fit (Jazz) však prvú desiatku uzatvárajú a medziročne si dosť pohoršili.
Kým sa však dostaneme k rebríčku desiatich najpredávanejších malých áut na svete, pre porovnanie sa pozrime, ktorým autám sa v tejto kategórii darilo v uplynulom roku na Slovensku. V tejto kategórii je už tradične dominantná Fabia. S obrovským náskokom vyhrala aj v roku 2021. Prekvapením je druhé miesto Citroënu C3, ktorý porazil Hyundai i20, Toyotu Yaris a aj Daciu Sandero, ktorá prvú päťku uzatvára. Celkovo v rebríčku najpredávanejších malých a mini áut na Slovensku nastali medziročne len minimálne zmeny.
Asi najvýraznejšou je „prepad“ Renaultu Clio z druhej priečky v roku 2020 na desiatu priečku v roku 2021. Netreba však za tým vidieť nič dramatické. Pri Cliu v roku 2020 prebehla generačná výmena a slovenský importér v snahe rýchlo dopredať odchádzajúcu generáciu na ňu nastavil veľmi dobré ceny. Preto za rok 2020 tento model prudko „vyletel“ až na druhú priečku a v nasledujúcom roku zákonite klesol, avšak v prvej desiatke sa udržal. Clio dlho ašpirovalo aj na titul najpredávanejšieho auta v Európe bez rozdielu tried, napokon však prvú priečku obhájil opäť Golf, aj keď pomerne tesne.

Vráťme sa však k najpredávanejším malým autám na svete, nájdete ho aj s fotografiami, počtami predaných kusov a trhovým podielom v druhej časti tohto článku: