Mercedes-Benz chce povolenie na autopilota aj v USA. Testy má za sebou

Už vlani v decembri sa podarilo Mercedesu-Benz získať povolenie na použitie systému Drive Pilot na nemeckých cestách. A teraz chce schválenie svojho autopilota aj za Atlantikom. Zatiaľ do rýchlosti 60 km/h.

07.03.2022 12:00
debata
Autopilota, ktorý prevezme riadenie vozidla do... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz - autonómne riadenie Autopilota, ktorý prevezme riadenie vozidla do rýchlosti 60 km/h, si budú môcť užiť nemeckí zákazníci už od polovice roka. Do konca roka by sa tak malo stať aj v USA.

Väčšina autonómnych systémov áut zvládne viac, ako im dovoľuje súčasná legislatíva. Ľady sa ale pomaly lámu. Stuttgartu sa napríklad vlani v decembri podarilo získať ako prvej automobilke od nemeckého úradu pre motorové vozidlá (KBA) povolenie na využitie systému Drive Pilot vo vrcholových modeloch tried S a EQS.

Ten dosahuje na stupnici autonómneho riadenia SAE stupeň 3, čo znamená, že vodič sa za určitých okolností nemusí venovať riadeniu. Rámec využitia je ale zatiaľ obmedzený na nemecké cesty a výlučne do rýchlosti 60 km/h. Automobilka uvádza, že vodič bude môcť v režime autonómneho riadenia sledovať filmy, prezerať internet alebo písať e-maily. Napríklad aj v hustej mestskej premávke.

Mercedes-Benz S Intelligent Drive Čítajte viac Mercedes-Benz môže v Nemecku používať autopilota. Zatiaľ do 60 km/h

K prvým zákazníkom by sa mali takéto autá dostať už v polovici tohto roka. Automobilka zo Stuttgartu však dúfa, že sa jej podarí získať certifikáciu systému Drive Pilot aj v USA. Podľa informácií AutoNews už Mercedes-Benz komunikoval s americkými regulátormi a má za sebou úspešné testy. „Naším cieľom je zaviesť túto technológiu ešte v tomto roku,“ povedal novinárom šéf Mercedesu-Benz Ola Kallenius.

Toyota e-Palette - 2021 Čítajte viac Šéf Toyoty: Autonómne autá na normálnych cestách nie sú ešte reálne

Verí, že technológia bude sprístupnená v celom rozsahu a nie len po častiach. Práve úroveň SAE 3, keď vodič odovzdáva vozidlo do rúk elektroniky, sa považuje za prah k plne autonómnemu riadeniu. Úrovne SAE 1 a 2 sú klasifikované len ako podporné systémy vodiča. O čosi podobné sa, samozrejme, pokúšajú aj iné automobilky.

Tesla - autopilot Čítajte viac Tesla opäť provokuje. Autopilotu dovolila porušovať predpisy!

Autopilota na úrovni SAE 3 má napríklad už od vlani schváleného Honda v Japonsku. Audi bolo jedným z prvých, ktorí túto technológiu implantovali už v roku 2017, konkrétne do vlajkovej lode Audi A8, ale v roku 2020 snahy o jeho aktiváciu v Európe a v USA zastavilo. BMW zasa dúfa, že tento rok sa mu podarí aktivovať úroveň 3 v BMW radu 7.

Stellantis uviedol, že so SAE 3 počíta od roku 2024. Volvo už štartuje testy autopilota v Kalifornii. Debutovať by mal v celkom novom elektrickom modeli, ktorý začne Volvo vyrábať v USA koncom roka. Zámerne sa však vyhýba názvu „autopilot“, pretože takéto pomenovanie vyvoláva u zákazníkov očakávania, ktoré súčasné systémy, ani na úrovni SAE 3, nedokážu naplniť.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Mercedes-Benz #autonómne riadenie
Články podľa značiek