Sergio Marchionne sa do automobilového priemyslu zapísal ako záchranca Fiatu. Pracoval preň od roku 2003 a neskôr sa stal šéfom celej skupiny FCA, ktorá vznikla spojením koncernov Fiat a Chrysler. V roku 2018 však zasiahla vyššia moc. Po operácii ramena upadol do kómy, z ktorej sa nikdy neprebral. Zomrel 25. júna 2018. Hoci bol Marchionne kontroverzným manažérom a často aj terčom posmeškov pre svoj neortodoxný prístup a záľubu vo svetroch namiesto slušivých oblekov, koncern FCA zanechal v lepšom stave, ako keď sa objavil na scéne.
Čítajte viac Sergio Marchionne: ‘Génius vo svetri‘ už nie je šéfom FCA. Zasiahla vyššia mocKuriózne ale je, že aj dnes, štyri roky po jeho smrti a po vlaňajšom vzniku koncernu Stellantis, ktorý vznikol fúziou FCA a francúzskeho PSA, s ním nemala automobilka vyrovnané účty. Všimla si to agentúra AutoNews, ktorá vo výročnej správe Stellantisu, prvej po vzniku tohto konglomerátu, objavila odmenu 26 miliónov eur práve pre Marchionneho. Vyplýva zo záväzkov FCA na základe pracovnej zmluvy s týmto manažérom a tiež starých honorárov za účasť v predstavenstve.
Čítajte viac Marchionne: Fiat sa už nikdy nevráti na čelo tabuliekZdá sa, že Marchionne bol teda skutočný finančný génius, ktorý sa rozhodol, že zarábať bude aj po svojej smrti. Úžitok z toho majú dediči, konkrétne partnerka Manuele Battezatto a jeho dvaja synovia. Ešte kurióznejšie je, že suma, ktorú Stellantis vlani dedičom vyplatil, bola vyššia ako celoročná odmena pre súčasného šéfa koncernu Stellantis Carlosa Tavaresa, ktorý sa musel vlani uspokojiť „len“ s 19,2 miliónmi eur. Ten pritom spravuje oveľa väčšiu firmu ako Marchionne a riešiť musí aj „nášľapné míny“, ktoré mu zanechal v podobe prezamestnanosti a neefektívnej výroby v talianskych závodoch.