
Lexus LS prišiel na svet v roku 1989 a bol dodnes najambicióznejším projektom Toyoty všetkých čias. Po tom, čo japonská automobilka ovládla americké cesty Corollou či Camry, chcela viac – konkurovať priamo Mercedesu-Benzu a BMW. Vytvorila preto značku Lexus. Na novej vlajkovej lodi LS pracovalo 24 špecializovaných tímov bez finančných a časových obmedzení. Všetci zúčastnení mali zakázané používať štandardné vývojové postupy a akékoľvek už existujúce komponenty zo sériovej výroby. Tak vzniklo celkom 300 nových patentov a 450 prototypov. Výsledok po šiestich rokoch stál za to.
Limuzínu s dĺžkou takmer päť metrov poháňal motor 4,0 V8 so 4-ventilovou technikou (194 kW), čo bolo viac, ako mali konkurenti. Zároveň bol najtichším na svete a takmer bez vibrácií. Vlajková loď Toyoty s ním zrýchľovala na stovku za 8,6 sekundy. LS 400 malo na konte aj iné prvenstvá. Prinieslo napríklad elektricky nastaviteľný volant, elektrochromatické spätné zrkadlá a optitrónové podsvietenie prístrojov, ktoré sa stali viditeľnými až po naštartovaní. Úspech bol taký ohromný, že Mercedesu-Benzu a BMW padli predaje v USA už v prvom roku predaja o viac ako 20 %.

Dnes je Lexus LS na scéne už vo svojej piatej generácii, predstavenej v roku 2017. Pomaly sa tak začínajú objavovať informácie o tej nasledujúcej. A nie je vylúčené, že bude rovnako revolučná ako tá prvá. Skloňuje sa totiž čisto elektrický pohon. Ide o zaujímavú víziu a ak by sa naplnila, nový LS by okrem iných konkuroval Mercedesu-Benzu EQS. Svoju ponuku v tomto segmente onedlho predstaví aj BMW s modelom i7 a Audi sa netají tým, že plánuje model A9 e-tron. Z tohto pohľadu by prechod k čisto elektrickej technológii dával zmysel.

Limuzína by mala určite viac ako jeden elektromotor a celkový výkon sústavy by mal podľa neoficiálnych informácií viac ako 500 koní. Čo sa týka dojazdu, v cykle WLTP máme očakávať výsledok medzi 700 až 800 kilometrami. Samozrejme, ide len o špekuláciu, aj keď ju podporujú práce Toyoty na novom type batérií s tuhým elektrolytom. Tie by predstavovali skutočný zlom. Kvôli cene odštartujú kariéru v luxusnom segmente, takže LS by bolo pre ne ako stvorené.
Teórie o elektrickej budúcnosti LS rozvírila aj minuloročná konferencia Toyoty, na ktorej automobilka nielen oznámila stratégiu pre najbližšie roky, ale zároveň ukázala 15 nových elektrických konceptov, medzi ktorými nechýbal ani veľký sedan. Nie je vylúčené, že išlo o jednu z prvých verzií pripravovaného Lexusu LS šiestej generácie. Jeho tvar navyše pripomína koncept Lexus LS+, ktorý sa predstavili len pár mesiacov po premiére piatej generácie LS. Možné je však aj to, že LS ponúkne okrem čisto elektrickej verzie aj hybridnú, plug in-hybridnú či dokonca vodíkovú.