Koncern Stellantis čaká masívna elektrifikácia. Do konca dekády predstaví jeho 14 značiek celkovo 75 batériových elektromobilov. Medzi nimi aj prvý elektrický Jeep. Vlani demonštrovaný Wrangler Magneto bol totiž len konceptom a Renegade 4×e, Compass 4×e či nový Grand Cherokee sú len plug-in hybridmi. Prvým elektrickým Jeepom sa tak stane model, ktorý doteraz v ponuke nefiguroval. Jeho podobu ukázal sám šéf Stellantisu Carlos Tavares na prezentácii koncernovej stratégie Dare Forward.
Čítajte viac Jeep Grand Cherokee: Prvýkrát aj ako plug-in hybrid. A rovno ten najsilnejšíSympatický mestský crossover s pravdepodobným názvom Junior by sa mal postaviť pod súčasný Renegade. Technické podrobnosti nie sú známe, je ale veľmi pravdepodobné, že na rozdiel od súčasných elektrifikovaných Jeepov, ktoré využívajú technológiu pôvodného FCA (Fiat-Chrysler), bude Junior prvým Jeepom na francúzskych základoch. Šušká sa, že využije platformu e-CMP, ktorú používa napríklad Peugeot e-2008, Citroën ë-C4 či Opel Mokka-e. Bolo by to logické a najmä efektívne riešenie.
No na druhej strane to znamená, že Junior bude jediným Jeepom bez možnosti pohonu oboch náprav. Vystačiť si bude musieť s tým predným. Do rodiny Jeepov sa bude hlásiť jedine dizajnom s typickou maskou so siedmimi otvormi, tentoraz zaslepenými a hranatejšími líniami. Vylúčený nie je ani príchod verzií so spaľovacím motorom, konkrétne s benzínovými 3-valcami 1,2 PureTech a naftovým motorom s 1,5 HDi. Platforma e-CMP je totiž multienergetická a umožňuje využiť rôzne druhy pohonu.
Čítajte viac Jeep Magneto: Prvý elektrický Wrangler tají to najpodstatnejšieNovinka má schádzať z výrobných liniek závodu Fiatu v Poľsku. Od Junioru si Jeep sľubuje prílev celkom nových zákazníkov. Vlani sa americkej značke v Európe napriek čipovej kríze vcelku darilo. Podľa údajov Dataforce predal Jeep v minulom roku 137 824 kusov vozidiel, čo bolo o 6,5 % viac v porovnaní s rokom 2020. Najpopulárnejším modelom bol Renegade so 69 841 registráciami pred Jeepom Compass s 57 172 zákazníkmi.