
S príchodom novej verzie Enyaqu Coupé iV predstavila Škoda aj najnovšiu verziu softvéru ME3 a zároveň sľúbila, že neminie ani klasické SUV Enyaq iV, ktoré je na linkách už rok. Optimalizácia zasiahla rôzne funkcie a dizajn infotainmentu, ale najmä manažment batérií. Začnime od toho najpodstatnejšieho. Práve systémom riadenia akumulátora, pretože ten prináša vyšší výkon, vyššiu životnosť, rýchlejšie nabíjanie a dlhší dojazd. Po aktualizácii zvládne batéria s kapacitou 62 kWh nabíjací výkon až 120 kWh a väčšia batéria s kapacitou 82 kWh až 135 kW (+ 15 kW). To znamená, že čas nabíjania z 10 na 80 % sa skrátil na rýchlonabíjacích staniciach na 35 minút.

Pritom je batéria lepšie chránená, pretože nová funkcia ochrany batérie ju po aktivácii na dotykovom displeji nabije len na 80 % a nabíjací výkon zníži tak, aby sa predĺžila životnosť. Samozrejme, ak to potrebujete, stále ostáva k dispozícii plná kapacita aj plný nabíjací výkon. Dlhší dojazd je zasa zásluhou vylepšeného tepelného manažmentu, ktorý začína upravovať teplotu batérie už pri nižších teplotách, čím ju dostane skôr do optimálneho teplotného rozmedzia a dlhšie v ňom zotrvá. To zlepšuje aj výkon rekuperácie. Vďaka tomu by mal Enyaq iV 80 absolvovať na jedno nabitie až 536 km a Enyaq iV 80× s dvojicou elektromotorov 516 km.

Nabíjanie by malo byť o to ľahšie, že grafika nabíjania po novom zahŕňa zobrazenie cieľa jazdy a potrebných zastávok na nabíjanie. V navigačnom systéme je navyše nová možnosť „Pridať“, pomocou ktorej môžete zadať do aktuálnej trasy alternatívne nabíjacie stanice. Pri všetkých plánovaných zastávkach na nabíjanie zobrazuje infotainment predpokladanú zostávajúcu kapacitu batérie a plánovaný čas nabitia. Vylepšený virtuálny kokpit zobrazuje konečný stav nabitia batérie v percentách a head-up displej pridáva okrem stavu nabitia aj trojrozmernú informáciu o vzdialenosti do cieľa. Jazdné dáta možno zobrazovať samostatne na pravej strane kokpitu.

Štvorkolka by mala byť zároveň agilnejšia na klzkých povrchoch, pretože dostala nový jazdný režim Traction, ktorý zabezpečuje stály pohon oboch náprav do rýchlosti 20 km/h. Zároveň znižuje účinok protipreklzového systému ASR tak, aby ste sa ľahšie „vyhrabali“ povedzme zo záveja. Nový softvér bude Škoda štandardne dodávať do všetkých Enyaqov iV, ale čo je podstatné, dostanú ho aj majitelia, ktorí si Enyaq iV už kúpili. Rad na nich príde v druhej polovici tohto roka. Prekvapením je len to, že kvôli aktualizácii musia navštíviť servis. Nepôjde teda o komfortnú aktualizáciu vzduchom, ako ju poznáme napríklad z moderných smartfónov.