Maserati GranTurismo prepriahne na elektrinu, no benzínu sa nevzdá

Aj v Bologni musia rešpektovať tlak na znižovanie emisií. Nové luxusné GT tak zamení mohutný 8-valec Ferrari za elektromotory a batérie. Lenže je tu jedno prekvapenie.

15.03.2022 20:00
debata
Maserati už usilovne testuje nové GT... Foto: Maserati
Maserati GranTurismo - 2022 Maserati už usilovne testuje nové GT GranTurismo. Výfuky tu síce sú, ale môže ísť aj o kamufláž, pretože novinka dostane aj čisto elektrickú verziu. Aerodynamicky optimalizované kolesá hovoria práve o nej.

Najviac očakávanou tohtoročnou novinkou Maserati je nepochybne nové SUV Grecale, ktoré má premiéru naplánovanú už tento mesiac. Bude vznešenejším pendantom Alfy Romeo Stelivio a ako velí dnešná móda, predstaví sa aj ako mild-hybrid. To je však len začiatok elektrifikácie. Predvlani debutujúci superšpot MC20 je totiž posledným čisto benzínovým modelom značky. Každá ďalšia novinka sa batériám nevyhne. A platí to aj o očakávanom GT Maserati GranTurismo, ktoré je vo vysokom štádiu vývoja a ktorého predchodca skončil už v roku 2019.

Tak ako Grecale totiž mešká aj GranTurismo. Vidieť sme ho mali už vlani. Teraz však ide naozaj do tuhého, i keď dátum premiéry stále nepoznáme. Internet je plný snímok testovacích predprodukčných prototypov. Niektoré síce majú výfuky, ale ide pravdepodobne o kamufláž, pretože práve GranTurismo má byť prvým čisto elektrickým modelom značky. K podobnej stratégii sa uchýlilo aj Porsche, keď testovalo v reálnej premávke svoj Taycan. Bohužiaľ, žiadne bližšie informácie o bezemisnom pohone nie sú známe. Novou správou však je, že platforma umožní aj montáž spaľovacieho motora.

Maserati Grecale - testy prototypov 2022 Čítajte viac Maserati Grecale: Kompaktné SUV mešká. Ale už ho testujú

Na 8-valce s objemom 4,2 a 4,7 litra však môžeme rovno zabudnúť. Tie sa totiž rodili v spolupráci s Ferrari a tá sa skončila. Pod kapotou by sa tak mohol objaviť fascinujúci 6-valec 3,0 Nettuno s dvojicou turbodúchadiel z MC20. Pravdepodobne naladený na nižší výkon, pretože v brutálnom superšporte dáva až 463 kW a 730 Nm. Jeho zvláštnosťou sú dve spaľovacie komory pre každý valec. Prvá sa nachádza pri centrálnej sviečke a druhá pod ňou aj s druhou sviečkou. Predkomora sa používa pri vysokom zaťažení, kým pri nízkom dostáva prednosť hlavná komora.

Vylúčený však nie je ani mild-hybrid s výkonom 223 kW a krútiacim momentom 450 Nm, ktorý sa objaví v základnej verzii SUV Greacale. O tej vieme, že použije preplňovaný 4-valec 2,0 MultiAir, teda s elektronicky ovládanými sacími ventilmi, a 48 V štartér-generátor spojený s malou li-ion batériou. Funkcia e-Booster má pomôcť s krátkodobým zvýšením výkonu. Takže ani 4-valcové GranTurismo by sa nemuselo hanbiť za svoju dynamiku. Veď väčšie a ťažšie Grecale má s plug-in hybridom šprintovať na stovku za 5,6 sekundy a dosiahnuť maximálku 240 km/h.

Maserati MC20 - 2020 Čítajte viac Maserati MC20: Hyperšport s revolučným 6-valcom má 630 koní

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Maserati #Maserati GranTurismo
Články podľa značiek