Volkswagen pracuje horúčkovito na elektrifikácii svojej ponuky. Zatiaľ má na trhu hatchback ID.3, SUV ID.4, SUV-kupé ID.5 a onedlho obohatí ponuku aj MPV ID. Buzz. Elektrifikácia však neminie ani VW Passat, hoci ten sa ešte predstaví v novej generácii so spaľovacími motormi. Mimochodom, bude len v podobe kombi Variant a vyrábať sa bude v Bratislave. Bude mať však aj svojho elektrického pendanta, ktorý by mal vychádzať zo ženevského konceptu ID. Vizzion z roku 2018. Zatiaľ má novinka pracovný názov Aero B, ale nepochybne preň automobilka z Wolfsburgu už chystá názov, v ktorom nesmie chýbať tradičné ID.
Veľa zatiaľ o Aero B nevieme, no počas výročnej konferencie Volkswagenu sa na projekcii ukázala aspoň oficiálna skica tohto elegantného elektrického sedanu, prípadne liftbacku. V mnohom odkazuje práve na ID. Vizzion. Špekulovať nemá príliš význam, pretože naostro sa koncept blízky realite ukáže už v apríli v Pekingu. A do výroby tiež nemá ďaleko. Uvedenie na trh je plánované na rok 2023, pričom prvé exempláre by mali doraziť k zákazníkom už v druhej polovici roka. Najprv ale pravdepodobne k tým čínskym. Čína je totiž pre VW prioritným trhom. Napokon, špeciálne pre Číňanov vyrába aj elektrické 7-miestne SUV ID.6.
Základom Aero B môže byť elektrická platforma MEB, ale nie je vylúčená ani väčšia platforma PPE (Premium Platform Electric) od Audi, určená pre prémiové elektromobily. Veď koncept ID. Vizzion mal na dĺžku až 5 163 mm, čo ho katapultovalo kdesi do pozície bývalého Phaetonu. Naznačuje to aj očakávaný dojazd 700 km. Vylúčená nie je ani praktickejšia verzia kombi. Veď rok po ID. Vizzion ukázal Volkswagen ďalší koncept ID. Space Vizzion presne na túto tému. Novinka by tak mohla v ponuke celkom zastúpiť nielen Passat a Passat Variant, ale aj Arteon a Arteon Shootong Brake.
Čítajte viac VW ID. Space Vizzion: Toto je Passat Variant budúcnostiPripomeňme, že koncept ID. Vizzion poháňala dvojica elektromotorov so systémovým výkonom 225 kW, na stovku akceleroval za 6,3 sekundy a dosahoval maximálnu rýchlosť 180 km/h. Batérie s kapacitou až 111 kWh mu mali postačovať na 660 kilometrov jazdy. Očakávať tiež môžeme pokročilé asistenčné systémy so semi-autonómnym riadením, teda autopilota, ktorého Volkswagen vyvíja v spolupráci so spoločnosťou Argo AI a testuje v rámci divízie VW Moia na novom elektrickom MPV ID. Buzz.
Čítajte viac VW I.D. Vizzion: Elektrický ’Phaeton’ dorazí do Ženevy