
Za posledné dva roky predstavilo Sony dva koncepty elektromobilov. Prvým bol elektrický sedan Vision-S a druhým crossover S-02. Oba debutovali na veľtrhu spotrebnej elektroniky v Las Vegas. Sony bolo však skúpe na informácie, či naozaj plánuje vstúpiť na scénu elektrických vozidiel. Najprv to popieralo, no v januári tento zámer potvrdilo s tým, že vytvára divíziu Sony Mobility. Až teraz však dostávajú veci logiku. Sony totiž oznámilo, že vytvára spoločný podnik s Hondou. Spolupráca oboch partnerov má urýchliť vývoj nových vozidiel, z ktorých prvé by sa malo dostať na trh už v roku 2025.

Kým Honda ponúkne svoje výrobné zázemie a bude zodpovedná aj za produkciu, Sony sa postará o elektrickú platformu, ale aj o zobrazovacie, snímacie, telekomunikačné, sieťové a zábavné technológie. „Je to ako chemická reakcia medzi Hondou a Sony,“ povedal Toshihiro Mibe, šéf Hondy. Šéf Sony Kenichiro Yoshida ho zas doplnil, že nová technológia mobility bude „megatrendom“ nasledujúceho desaťročia, rovnako ako nástup smartfónov za posledných 10 rokov. Honda pritom plánuje do roku 2040 skoncovať so spaľovacími motormi.

Honda a Sony tiež oznámili, že spoločný podnik, ktorý zatiaľ nemá názov, bude otvorený pre ďalších partnerov. Veď Sony na vývoji dvojice konceptov spolupracovala napríklad so spoločnosťami Bosch, ZF, Nvida, Qualcom alebo Continental. Nový spoločný podnik má byť však prekvapivo oddelený od značky Honda a jej stratégie elektrických vozidiel. Honda má totiž aj druhý projekt s využitím elektrickej platformy koncernu GM. Tento projekt pre severoamerický kontinent má byť väčší a masovejší.

Zaujímavé je, že Honda a Sony začali rokovať o spolupráci až v lete minulého roka, viac ako rok po predstavení Sony Vision-S. Okrem toho Honda plánuje predstaviť vlastnú elektrickú platformu e:Architecture a vlastné batérie v druhej polovici tohto desaťročia. Vyvíja tiež autonómne riadenie. V roku 2030 chce dokonca uviesť na trh elektrické lietadlo s vertikálnym štartom a pristátím. Nové partnerstvo prichádza v čase, keď technologické spoločnosti ako Apple už pracujú na vlastných autách, zatiaľ čo Waymo sa zameriava na samoriadiace vozidlá.