Tancujúci Musk odovzdal majiteľom prvé Tesly z Berlína

Nová továreň Tesly neďaleko Berlína už chrlí prvé Tesly Y. Spustenie Gigafactory však meškalo osem mesiacov. Musk sa tešil o to viac.

24.03.2022 20:00
debata (1)
Prvé Tesly Y už zišli z liniek novej... Foto: Youtube
Elon Musk - otvorenie Gigafactory v Berlíne Prvé Tesly Y už zišli z liniek novej Gigafactory v Berlíne. Elon Musk osobne odovzdal autá prvým 30 zákazníkom.

Tesla spustila svoje prvú európsku továreň. Išlo o najväčšiu investíciu do nemeckého automobilového priemyslu v novodobej histórii. Šéf Elon Musk bol nadšený, keď osobne dohliadal na odovzdanie prvých áut, ktoré zišli z výrobných liniek v novom závode automobilky. Teslu to stálo päť miliárd eur. Odovzdávanie áut tridsiatim zákazníkom sprevádzala hudba a ľudia tlieskali, keď Musk tancoval a žartoval s fanúšikmi.

„Toto je skvelý deň pre továreň,“ povedal Musk a opísal to ako „ďalší krok smerom k udržateľnej budúcnosti“. Tesla pritom čelila opozícii voči továrni, jej otvorenie to zdržalo o osem mesiacov a niektorí ekologickí aktivisti dokonca zablokovali vchod do továrne, pričom vyvesili transparenty upozorňujúce na jej vysokú spotrebu vody. Dvaja demonštranti na niekoľko hodín zablokovali diaľnicu vedúcu k továrni.

gigafactory berlin Čítajte viac ‘Nekonečný príbeh‘ končí: Tesla môže v Nemecku vyrábať. Podmienečne

Vybraní zákazníci si prevzali v utorok Tesly Y v konfigurácii Performance za 63 990 eur a dojazdom 514 km. Ďalšie objednávky začne Tesla vybavovať od apríla. Otvorenie továrne v Gruenheide, 35 km juhovýchodne od Berlína, prichádza po tom, čo Musk minulý týždeň vo svojom tweete označil spustenie závodu ako začiatok plánu Master Plan Part 3, ktorý má posunúť automobilku k „extrémnej veľkosti“.

Pozrite sa, ako si Elon Musk zatancoval v novej berlínskej Gigafactory.

Tesla v utorok uviedla, že doteraz bolo prijatých viac ako 3 000 z očakávaných 12 000 zamestnan­cov. Doteraz dovážala do Európy autá zo svojej továrne v Šanghaji, čím zvyšovala logistické náklady. „Umiestnenie výroby v rámci Európy predstavuje obrovský rozdiel v efektívnosti kapitálu,“ napísal Musk na Twitteri.

Tesla - Gigafactory Berlín Čítajte viac Tesla: Gigafactory v Berlíne je ohrozená. Dôvodom je voda

Pri plnej kapacite bude nový závod vyrábať 500 000 áut ročne, čo je viac ako 450 000 elektro­mobilov, ktoré predal Volkswagen celosvetovo v roku 2021. Bude tiež generovať 50 GWh batérií, čím prekoná všetky ostatné závody v krajine. V súčasnosti má VW Group na európskom trhu s elektrickými vozidlami prevahu s 25-percentným podielom oproti 13-percentnému podielu Tesly.

Musk varoval, že nábeh na plnú kapacitu bude trvať dlhšie ako dva roky, teda viac ako trvala výstavba závodu. JPMorgan predpovedá, že továreň vyrobí tento rok asi 54 000 áut, pričom v roku 2023 sa má ich počet zvýšiť na 280 000 a do roku 2025 na spomínaných 500 000. Volkswa­gen, ktorý už má tento rok na stole 95 000 objednávok na elektromobily v Európe, plánuje postaviť ďalší závod na elektromobily vo Wolfsburgu s investíciou dvoch miliárd eur.

Jeho časová os však zaostáva za Teslou, pričom nová továreň vo má byť otvorená až v roku 2026 a prvá zo šiestich plánovaných tovární na batérie v roku 2023.

Audi Q4 e-tron Concept - 2019 Čítajte viac Sen o lacných elektromobiloch sa rozplýva. Batérie dražejú

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Tesla #Elon Musk #Tesla Y #Gigafactory Berlín
Články podľa značiek