
Automobilka Škoda má teraz na odstavných plochách okolo 20 000 nedorobených vozidiel. Maximum je stanovené na 40 000. Súčasná situácia je však podstatne lepšia ako lani, keď bolo nedokončených skoro 50 000 áut pre nedostatok čipov. Nekompletné sú najmä vozidlá Octavia, ktorým chýbajú dverné výplne. Informoval o tom týždenník Škodovácky odborář.
Situácia podľa Škody nie je dobrá. " V posledných týždňoch sa nevyrábal Enyaq a Octavia schádzala z liniek nekompletná, bez výplní dverí od dodávateľa Grupo Antolin. Celkovo závody v Mladej Boleslavi a Kvasinách produkujú zhruba 2 300 vozidiel denne, predtým pritom nebol problém vyrábať aj vyše 4 000 áut," uvádza ten istý zdroj.

Dobrá správa je, že podľa predsedu podnikovej rady Jaroslava Povšíka nie je zatiaľ v pláne žiadna hromadná odstávka výroby. Škode sa totiž podarilo zaistiť „pomerne zaujímavé“ dodávky čipov. Výrobu čiastočne obnovila aj spoločnosť Grupo Antolin, ktorá opäť začne po veľkom požiari dodávať dverné výplne pre Octaviu, takže bude možné dokončiť nedorobené vozidlá.

Čiastočne sa tiež podarilo obnoviť výrobu káblových zväzkov na Ukrajine, takže Škoda bude môcť spustiť aj výrobu elektrického Enyaqu iV. Napriek tomu nie je možné vývoj predpovedať s istotou. „Zmeny vo výrobe sú naozaj turbulentné, prichádzajú denne. Nedávny rekord bol, že sme rokovali o ďalšej zmene len päť hodín po tej predchádzajúcej,“ povedal J. Povšík.
S nutným rušením zmien Škoda zápasí pravidelne už dlhšie. Pre nedostatok polovodičov a pandémiu koronavírusu automobilka vlani zákazníkom na celom svete dodala len 878 200 vozidiel, čo je o 12,6 percenta menej ako v roku 2020, ktorý bol pandémiou poznamenaný najviac. Nedostatok čipov spôsobil, že Škoda nevyrobila asi 280-tisíc naplánovaných áut.