Bolo len otázkou času, kedy sa po premiére novej triedy C objaví aj SUV GLC. Nebude to trvať dlho. Automobilka zo Stuttgartu ho už usilovne testuje. Navyše sa nezabudla pochváliť snímkami predsériových prototypov v ochrannej kamufláži. Nové GLC, postavené na platforme MRA II, tak ako aktuálna trieda C, má byť účinnou zbraňou na nedávno modernizované BMW X3, ktoré GLC vlani porazilo v predajoch. Kým bavorský zástupca si našiel v Európe v roku 2021 až 83 437 zákazníkov, ten zo Stuttgartu „len“ 74 309, čo preň znamenalo veľký pád z 99 049 kusov rok predtým.
Čítajte viac Mercedes-AMG G63 Edition 55: Limitovaná edícia je oslavou spoluprácePríbuznosť s céčkom však znamená, že aj jeho väčší súrodenec do terénu sa bude musieť definitívne rozlúčiť so 6-valcami, ktoré konkurent z Mníchova stále má. Vystačiť si musí so 4-valcami. O výkon by sme sa ale báť nemali, keďže menší počet valcov doženie GLC rozsiahlou elektrifikáciou. Okrem 48 V mild-hybridu so 17 kW štartér-generátorom sa totiž predstaví hneď v troch plug-in hybridných verziách. Dobrou správou je, že aj v dieselovej. Ich základom bude preplňovaný benzínový motor s objemom dvoch litrov a elektromotor s výkonom 100 kW. Rôzne naladenie umožní rôzne výkonové úrovne.
Zatiaľ vieme len toľko, že benzínový mild-hybrid by mal mať výkon 190 kW a krútiaci moment 400 Nm. Výkonom 195 kW a krútiacim momentom 550 Nm nebude rozhodne zaostávať ani diesel. Výhodou zástrčkových hybridov bude fakt, že vysoká kapacita akumulátorov, pravdepodobne 24,5 kWh, im umožní dojazd viac ako 100 km. To napokon poznáme už z triedy GLE či triedy E. Predpokladáme, že plug-in hybridy budú podporovať nabíjanie výkonom 55 kW, čo znamená rýchle doplnenie energie aj na dlhších cestách a väčší podiel elektrických jázd. Samozrejmosťou bude 9-stupňový automat a pohon oboch náprav 4Matic.
Čítajte viac Test: Excentrický Mercedes-Benz EQA zaujal priestorom aj spotrebouČi dostane GLC aj pneumatické odpruženie jasné nie je, no trieda C o túto vymoženosť prišla. Ostali jej len adaptívne tlmiče. Zato možno očakávať riadenie zadných kolies v uhle 2,5 stupňa, ktoré zmenší polomer otáčania. Z triedy C má pochádzať aj nový infotainment MBUX s dvojicou displejov s uhlopriečkou 11,9 a 12,3 palca. Na novinku už čakať dlho nebudeme, do predaja by sa mala dostať na jeseň. Čisto elektrická verzia sa neočakáva, napokon Mercedes-Benz je už v tejto kategórii zastúpený elektrickým EQC, čo bol jeho prvý elektromobil novej generácie.