
Nová divízia Ford Model e bude zodpovedať za vývoj a výrobu elektromobilov. Bude mať čo robiť, pretože ambície Fordu sú na tomto poli naozaj veľkolepé. Do roku 2026 chce na celom svete predávať dva milióny elektrických áut ročne, z toho na Európu pripadá 600 000. Okrem elektrického Mustanga Mach-E a E-Transitu má v priebehu dvoch rokov pribudnúť v elektrickom portfóliu sedem nováčikov – tri osobné a tri úžitkové. Ako prvý príde v budúcom roku elektrický crossover strednej triedy, ktorý bude schádzať z liniek závodu v Kolíne nad Rýnom.

V roku 2024 pribudne na tých istých linkách ďalší športový crossover. No a v tom istom roku sa stretneme aj s čisto elektrickou verziou Pumy vyrábanou v rumunskom Craiove. Na elektromobily sa premenia v budúcom roku aj úžitkové modely Transit Custom a Tourneo Custom. V roku 2024 ich doplnia Transit Courier a Tourneo Courier. Nové elektromobily znamenajú podstatné zvýšenie kapacity závodu v Kolíne nad Rýnom, až na 1,2 milióna kusov do roku 2028. Investícia vo výške dvoch miliárd dolárov zahŕňa aj nový závod na výrobu batérií, ktorý Ford spustí v roku 2024.

Tento by sa mal nachádzať v blízkosti tureckej Ankary a jeho ročná kapacita má byť 30 až 45 GWh. Zmeny čaká aj rumunský závod v Craiove, kde bude umiestnená okrem výroby elektrickej Pumy aj produkcia Transitu a Tournea. Nové osobné elektromobily budú pravdepodobne postavené na platforme MEB koncernu VW, čo vyplýva z ich vzájomnej dohody. Ide o unifikovanú architektúru, ktorú už dobre poznáme napríklad z VW ID.3, ID.4, Škody Enyaq, Seatu Born a Audi Q4 e-tron.
Takto so Ford predstavuje elektrifikáciu v najbližších rokoch
