Španielsky youtubový kanál km77 sa dlhodobo venuje testovaniu jazdných vlastností automobilov. Ich hlavnou oblasťou je skúška vyhýbacieho manévru, ktorá sa preslávila vo Švédsku, a preto sa pre ňu vžilo aj označenie losí test. Ako napovedá názov kanála, za bezpečnú referenčnú rýchlosť sa pokladá 77 km/h. Keď sa dokáže vozidlo vyhnúť prekážke a vrátiť sa do pôvodné jazdného pruhu v tejto rýchlosti, možno jeho ovládateľnosť a stabilitu považovať za bezpečné.

V súčasnosti sa však automobiloví výrobcovia rozhodli ustúpiť od nárokov na túto oblasť a už len málo nových áut dokáže zvládnuť test spomínanou rýchlosťou, či dokonca rýchlejšie. Úspechom je už aj rýchlosť nad 70 km/h. Smutné na tom je, že kým technický pokrok napreduje míľovými krokmi, v schopnosti vyhnúť sa prekážke sa vraciame na začiatok storočia. Keďže spomínaná skúška nie je štandardnou súčasťou európskych crashtestov Euro NCAP alebo testov amerického inštitútu IIHS, automobilky šetria a autám jazdnú stabilitu nezlepšujú.
Platí to aj o Peugeote 308, ktorý dokázal vyhýbací manéver spoľahlivo uskutočniť len v rýchlosti 72 km/h. Pre férovosť treba dodať, že išlo o plug-in hybrid, ktorý si nosí záťaž v podobe vysokonapäťového akumulátora, no to nesmie byť poľahčujúca okolnosť z hľadiska bezpečnosti. Predchádzajúca generácia „tristoosmičky“ z roku 2017 to dokázala až v rýchlosti 82 km/h.

Zaujímavosťou najnovšieho testu bolo, že pri pokusoch o vyhnutie sa kužeľom, v aute prestal fungovať stabilizačný systém ESP a riadenie nepracovalo správne, pričom na displeji sa zobrazilo varovanie o poruche a výzva na zastavenie vozidla. Keď sa to zopakovalo druhý raz, testovací tím použil záložné vozidlo, ktoré malo rovnakú špecifikáciu, aby mohli test dokončiť.