Najväčšia svetová autopožičovňa Hertz, ktorá má po celom svete takmer 12-tisíc pobočiek a vo svojej flotile približne pol milióna áut, bola ešte pred dvomi rokmi v konkurze. Pandémia zasiahla biznis s požičiavaním áut naplno, záujem o túto službu bol mesiace takmer nulový.
Dlhy spoločnosti razom vyleteli na niekoľko miliárd dolárov a v máji 2020 už viac nedokázala splácať svoje záväzky. Veľmi rýchlo sa však z krízy spamätala a zafungoval jej ozdravný plán, súčasťou ktorého je aj rázny prechod k elektromobilite. Pokiaľ ide o jej problematické obdobie, ktoré vyvrcholilo konkurzom, viac si o ňom môžete prečítať v nasledujúcom článku:
Čítajte viac Megapožičovni áut Hertz hrozí bankrot. Má záväzky, nič však nezarába!Po niečo vyše roku od informácie o hroziacom krachu Hertzu – konkrétne v novembri 2021 – sme o tejto megaautopožičovni už písali v celkom inom kontexte. Tesla totiž od nej dostala „megaobjednávku“ na sto tisíc áut, konkrétne mal Hertz záujem o Teslu Model 3. Ide o historicky najväčšiu objednávku automobilov Tesla a zároveň vôbec najväčšiu objednávku elektromobilov, jej hodnota je približne 3,8 miliardy eur. Prvé tesly by mala autopožičovňa dostať ešte v tomto roku.
Čítajte viac Autopožičovňa si od Tesly objednala stotisíc áut. Čaká sa na podpis zmluvyA jej manažment aj naďalej rozmýšľa vo veľkom. Aktuálne totiž objednal ďalších 65-tisíc elektromobilov. Tentokrát však od švédskej automobilky Polestar a konkrétne ide o sedany Polestar 2. Prvé z nich by Švédi mali Hertzu dodať už na jar a najprv sa dostanú do európskych pobočiek autopožičovne. Do zámoria poputujú až koncom tohto roku.
Je to pomerne odvážny krok, pretože Polestar je pomerne exkluzívnou značkou, o jej existencii mnohí ani len netušia. Za celý minulý rok predala len necelých 30-tisíc vozidiel, takže Hertz si aktuálne objednal viac než dvojnásobok toho, čo dokázal Polestar za za celý uplynulý rok umiestniť na globálny trh.
Len pre zaujímavosť – sedan Polestar 2 je priamym konkurentom Tesly Model 3. Jeho nábeh do sériovej výroby v roku 2020 sprevádzalo množstvo technických problémov, ktoré však automobilka postupne dokázala vyriešiť a predaje začali stúpať. Ide o 4,6 metra dlhý sedan s výkonom 300 kW a dojazdom (podľa WLTP) 470 kilometrov, ktorý dokáže na stovku zrýchliť za menej ako 5 sekúnd. Jeho cena štartuje na jednotlivých európskych trhoch mierne pod hranicou 60-tisíc eur.