Predaj ruských áut v marci dramaticky klesol, keďže sankcie uvalené na Rusko za inváziu na Ukrajinu otriasli rubľom a mnohé svetové automobilky sa navyše pripojili k bojkotu krajiny, takže autá v Rusku prestali predávať aj vyrábať. A zásoby v autosalónoch dochádzajú.
Podľa Svetlany Vinogradovej, výkonnej riaditeľky jednej z najväčších ruských obchodných sietí s názvom Rolf, zahŕňajúcej showroomy viac než desiatky najrozličnejších značiek napríklad Audi, BMW, Hyundai, Kia, Mazda, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Renault, Škoda, Toyota, Volkswagen a ďalších klesol v ich sieti predaj nových vozidiel v marci v porovnaní s predchádzajúcim mesiacom o 60 percent.
Čítajte viac Kaluga: Ruská pýcha automobilového boomu umiera. Sankcie sú zdrvujúcePredpovedá, že dopyt v tomto roku klesne o polovicu na úroveň porovnateľnú so Španielskom, ktoré má len jednu tretinu obyvateľov Ruska. To je v súlade aj s oficiálnymi údajmi, podľa ktorých sa ruský trh v marci prepadol o 63 percent a ceny vozidiel vzrástli približne o 40 percent.
Kolaps v predaji áut súvisí nielen s pádom rubľa, ale aj s tým, že spotrebitelia šetria a kupujú len základné veci, keďže sa pripravujú na dlhšiu recesiu spôsobenú vojnou. Keďže kupujúci čelia vyšším cenám a menšiemu počtu možností, vláda sa snaží stimulovať domácu výrobu.
Čítajte viac AvtoVaz: Lada už zháňa komponenty z východuChýbajúce dovážané autá z Európy a Japonska môžu byť nahradené čínskymi a indickými modelmi, tvrdí Anton Šaparin, viceprezident Národnej automobilovej únie, ktorá sa snaží zastaviť pád trhu a stimulovať domácu výrobu. „Mnoho ľudí sa spolieha, že naši čínski súdruhovia neopustia náš trh,“ doplnil a dodal, že napríklad ceny automobilov Haval od Great Wall Motor montovaných v Rusku od invázie vzrástli o 50 percent. „Samozrejme, že náš trh neopustia, budú nás „dojiť“ do posledného rubľa,“ uzavrel.