Volkswagen aj naďalej pokračuje v politike, ktorú nemožno nazvať inak, než pílením si konára na ktorom sedí. Nemecká automobilka totiž vidí svoju budúcnosť výlučne v elektromobiloch a chce byť európskou protiváhou Tesly. Na tom nie je nič zlé, len ide možno o trochu predčasné rozhodnutie.
Ale pevne si za ním stojí. Najnovšie sa koncern už do konca tejto dekády rozhodol mnohé modely so spaľovacími motormi definitívne poslať do histórie. Nevadí mu ani to, že takto bude predávať výrazne menej áut, pretože sa „chce sústrediť na výrobu ziskovejších prémiových vozidiel“, uviedol jej finančný šéf Arno Antlitz. „Kľúčovým cieľom nie je rast,“ povedal Antlitz pre noviny Financial Times. „Chceme sa viac zamerať na kvalitu a na marže, nie na objem a podiel na trhu,“ doplnil.
Čítajte viac Šéf VW priznal, že elektromobily nie sú univerzálnym riešenímAntlitz uviedol, že VW zníži v priebehu nasledujúcich ôsmich rokov v Európe o 60 percent svoj sortiment benzínových a naftových áut, ktorý pozostáva z najmenej 100 modelov spadajúcich pod rôzne značky.
Noviny uviedli, že nová stratégia VW predznamenáva prichádzajúce hlboké zmeny v automobilovom sektore, ktorý sa už desaťročia snaží zvýšiť zisky kvantitatívne, predajom väčšieho množstva áut, aj keď si následne ich umiestnenie na trh vyžadovalo výrazné zľavy.
Súčasná politika koncernu Volkswagen je absolútne odlišná od tej, ktorú ešte nedávno razil jeho bývalý generálny riaditeľ Martin Winterkorn, ktorý odstúpil kvôli dieselgate. Ten si totiž za cieľ vytýčil poraziť Toyotu a General Motors a byť z hľadiska počtu predaných vozidiel svetovou jednotkou.