Elektrická platforma MEB mala premiéru v roku 2020 spolu s novým VW ID.3. Neskôr ju využili aj modely ID.4, ID.5, ID Buzz, Škoda Enyaq iV, Cupra Born či Audi Q4 e-tron. Používať ju bude zakrátko aj Ford, ktorý s Volkswagenom plánuje úzku kooperáciu. Jednoducho, platforma MEB bude základom miliónov elektromobilov. Jej parametre sa majú naďalej zlepšovať. Ako koncern VW prezradil na akcii Paris Electric Car Day, už pracuje na jej výrazne modernizovanej verzii.
Očakávať máme predĺženie dojazdu z 550 na 700 km, čo naznačuje väčšiu kapacitu batérií a zvýšenie nabíjacieho výkonu zo 125 až na 200 kW, čím by sa výrazne skrátili zastávky na nabíjacej stanici. Porastie aj výkon, pretože akcelerácia z 0 na 100 km/h sa má skrátiť na adrenalínových 5,5 sekundy. Zatiaľ však Volkswagen neprezradil, kedy vylepšené elektrické základy použije v sériovej výrobe a v ktorom modeli budú mať premiéru. Núka sa však možnosť, že by MEB 2.0 v novej verzii mohla doraziť spolu s elektrickým sedanom Aero B.
Čítajte viac VW Aero B: Elektrický ‘Passat‘ ukážu už v apríli. Zatiaľ v Číne