Takmer v rovnakom čase, ako značka BMW predstavila svoju novú vlajkovú loď – kontroverzné BMW 7 siedmej generácie, ktoré do Európy príde vôbec po prvýkrát najprv v čisto elektrickej verzii, šéf automobilky Oliver Zipse varoval pred „nepremysleným“ sústredením sa výhradne na elektrické autá.
Počas okrúhleho stolu v New Yorku povedal, že automobilky si musia dávať pozor, aby sa nestali príliš závislými od niekoľkých vybraných krajín tým, že sa zamerajú iba na elektrické vozidlá, a dodal, že stále existuje silný trh pre autá so spaľovacím motorom.

„Keď sa pozriete na nastupujúcu technológiu a tlak na príchod elektromobilov, treba byť opatrní, pretože zároveň zvyšujete závislosť od veľmi malého počtu krajín (disponujúcich potrebnými surovinami na ich výrobu, pozn. redakcie),“ povedal Zipse počas okrúhleho stolu v New Yorku a zdôraznil, že napríklad dodávky surovín pre batérie prúdia do zvyšku sveta hlavne z Číny.
Zároveň upozornil na fakt, že drahé elektromobily si ešte dlhý čas veľa ľudí nebude môcť kúpiť a budú jazdiť na starých neekologických autách, ktoré nebudú mať čím nahradiť. Dodal, že ak sa v Európe naozaj prestanú vyrábať spaľovacie autá, veľmi rýchlo uvoľnené miesto na trhu obsadia iní.

Zipse je známy tým, že dlhodobo verejne odmieta úplný zákaz predaja áut so spaľovacími motormi aj s poukazom na to, že na elektromobily tak rýchlo nie je možné prejsť už len kvôli nedostatočnej infraštruktúre a vysokým cenám elektrických áut.
V podstate stručne a výstižne zhrnul argumenty tých, ktorí volajú po pomalšom a premyslenejšom nástupe elektromobilov, ktorým síce patrí budúcnosť, ale veci by sa nemali príliš urýchľovať, pretože v konečnom dôsledku tak môžu spôsobiť viac škôd, než úžitku – samotným automobilkám, európskej ekonomike a v neposlednom rade aj zákazníkom.