Týchto 8 000 luxusných áut nemôže k zákazníkom. Nik nevie, čo s nimi

Tiež patríte k tým, ktorí čakajú na nové auto dlhé mesiace? Pritom v belgickom prístave stoja bezradne tisícky luxusných vozidiel. Ich osud je nejasný.

26.04.2022 16:00
debata (26)
Osud 8 000 nových Mercedesov-Benzov, Lexusov či... Foto: Peter Nichollson
Prístav Zeebrugge - zadržané autá Osud 8 000 nových Mercedesov-Benzov, Lexusov či Cadillacov je nejasný. Tak trochu to pripomína aféru Dieselgate v USA, kde musel koncern VW skladovať státisíce áut porušujúcich emisné normy.

Sankcie západu proti Rusku za jeho agresiu na Ukrajine vytvárajú neštandardné situácie. Takou je aj situácia v belgickom prístave Zeebrugge. Ako informuje The Wall Street Journal, v priestore prístavu sú uskladnené tisíce nových vozidiel, ktoré mali pôvodne smerovať k ruským zákazníkom. Niektorí z nich za ne dokonca už čiastočne zaplatili. Dovoz do Ruska je ale teraz nemožný. Práve kvôli sankciám, ktoré zakazujú export áut s cenou nad 50 000 eur. A keďže väčšinu z nich tvoria modely značiek Mercedes-Benz, Lexus a Cadillac, spadajú pod tieto pravidlá.

5342729 Čítajte viac Ruské automobilky sú v čoraz väčšej kríze. Tisíce ľudí prišli o prácu

„Momentálne je v Zeebrugge uviaznutých 8 000 áut. Asi polovicu z nich tvoria luxusné vozidlá, ktoré colníci zablokovali v dôsledku predtým uložených sankcií,“ vysvetlil Marc Adriansens, zástupca prístavu. Podarilo sa síce nájsť miesto na ich skladovanie, ale maximálna kapacita je 10 000 vozidiel. Momentálne nik nevie, čo autá čaká. Ich osud je nejasný. Je totiž málo pravdepodobné, že zamieria k svojim zákazníkom a aj to, že by mohli byť presmerované na iné trhy. Podľa Adriansensa tu budú stáť preto ešte poriadne dlho.

Škoda - výroba Kaluga Rusko Čítajte viac Škoda: Obnoviť výrobu v Rusku je neprijateľné. Tamojší zamestnanci vydierajú

Ako uvádza The Wall Street Journal, ide len o jeden z množstva príkladov chaosu, ktorý nastal vplyvom sankcií v prístavoch. Tie sužujú po otvorení ekonomík po pandémii logistické problémy. Musia sa totiž vyrovnať s obrovským množstvom tovaru, ktorý sa dal opäť do pohybu. Podľa Isabelle Ryckbostovej, generálnej tajomníčky Európskej asociácie námorných prístavov, navyše nie je jasné, ktoré lode a ktoré tovary sú zakázané, čo vytvára veľké napätie. V každom prípade sú prístavy aj výrobcovia ochotní rešpektovať kroky prijaté v súvislosti so zločinmi Ruska na Ukrajine.

© Autorské práva vyhradené

26 debata chyba
Viac na túto tému: #protiruské sankcie #Zeebrugge
Články podľa značiek