Hlavnou hviezdou Mazdy je v súčasnosti nové SUV CX-60. Najmä kvôli novým radovým 6-valcom – benzínovému 3,0 Skyactiv-X a naftovému 3,3 Skyactiv-D. To je v dobe 3-valcovej a mohutnej elektrifikácie naozaj takmer provokáciou. A tam to nekončí, pretože pod kapotu Mazdy sa čoskoro vráti aj avantgardný rotačný motor, teda legendárny Wankel, ktorý bol roky úzko spojený s kupé RX. Tam ho ale nečakajte. Nič také ako športové kupé sa nechystá. Rotačná jednotka dostane celkom novú úlohu. O výkon naozaj nepôjde. Mazde sa totiž nepodarilo vyriešiť problémy s emisiami ani vysokou spotrebou.
Čítajte viac Mazda prezradila parametre ‘drzého‘ dieselu. Na BMW nemá, ale to nevadíOčakávať ho máme vo forme generátora v elektrickej Mazde MX-30. Tá sa predstavila už v roku 2019 a už v tom čase šokovala skromnou kapacitou batérií – len 35,5 kWh. To je naozaj málo ak uvážime, že už aj malý Peugeot e-2008 má aspoň 50 kWh akumulátor. Malo to ale svoj dôvod. Mazda totiž počítala už od začiatku s verziou s predlžovačom dojazdu. A tým bude práve kompaktný jednorotorový Wankel. Šušká sa o tom už viac ako rok, no až teraz ide do tuhého. Tvrdí to aspoň web Motor1, ktorý informuje, že premiéra by mala prebehnúť tento rok.
Vďaka malému a tichému rotačnému motoru, navyše bez vibrácií, by sa mal výrazne predĺžiť súčasný dojazd MX-30, ktorý je len 210 km aj to iba v ideálnych podmienkach. Nová verzia navyše zbaví majiteľov stresu z vybitia batérie a toho, že nedosiahnu cieľ. Je to logické, no opäť nezvyklé riešenie. Konkurenčné automobilky totiž uprednostňujú plug-in hybridy alebo čisté elektromobily. Systém generátora opustilo aj BMW, keď ukončilo výrobu elektrického i3 REX, ktorý si vypomáhal motocyklovým dvojvalcom, potom čo, sa podarilo zvýšiť kapacitu jeho akumulátorov.
Čítajte viac Mazda CX-60: Vlajková loď má 6-valcový diesel aj plug-in hybrid!