
Výrobu Enyaqu iV, prvého elektromobilu Škody na platforme MEB, spustila česká automobilka vo svojom hlavnom závode v Mladej Boleslavi v novembri 2020. Enyaq iV tak vhupol do ťažkých pandemických čias a za krátko aj do čipovej krízy. Situáciu s jeho montážou však skomplikovali aj masívne problémy so softvérom a vlani nešťastný požiar dodávateľa plastových komponentov interiéru. Skutočnou ranou však bola až vojna na Ukrajine a s ňou spojený marcový výpadok káblových zväzkov, ktorý si vyžiadal úplné zastavenie produkcie Enyaqu iV na niekoľko týždňov. Vrátane novučičkej verzie Coupé.
Teraz však Škoda oznámila, že sa jej podarilo zabezpečiť dostatok súčiastok na obnovenie výroby. Jej dlhodobým cieľom je zachovať plnú výrobnú kapacitu. To však závisí od dostupnosti komponentov. Na začiatok počíta s týždňovou kapacitou 1 000 vozidiel a táto sa má v priebehu dvoch mesiacov postupne zvyšovať. Škoda však jedným dychom dodáva, že vývoj logistických reťazcov nie je možné v tejto chvíli predpovedať. V dlhodobom horizonte by sa malo v závode v Mladej Boleslavi denne montovať až 370 Enyaqov iV. Pripomeňme, že elektrické SUV Enyaq je jediným elektromobilom koncernu Volkswagen na platforme MEB, ktorý vzniká mimo Nemecka.
