Plán Európskej komisie povoliť od roku 2035 na európskom trhu iba elektrické vozidlá čoraz častejšie kritizujú nielen samotné automobilky, ale aj odborníci. Len pred pár dňami sme napríklad písali, že Green NCAP hodnotilo benzínové, naftové, plug-in hybridné autá a elektromobily novou metodikou Life Cycle Assessment (LCA).
V rámci nej sú z hľadiska celkových emisií elektromobily na tom aj naďalej najlepšie, ale rozdiely oproti iným typom áut sú minimálne a ani zďaleka nie sú čisto elektrické autá „bezemisné“. Táto správa, respektíve nová metodika, vzbudila veľkú pozornosť a niektorí odborníci opätovne poukázali na odborne nedostatočne vyargumentovanú podporu elektromobility ako jediného možného smeru, ktorým by sa automobilizmus v najbližších dekádach mal uberať.
Viac o tejto metodike LCA a hodnotení áut si môžete prečítať v tomto článku:
Čítajte viac Brusel potvrdil, že elektromobily nie sú až také čisté. Čo s tým?Združenie nemeckých strojárov a priemyselných inžinierov (Verband Deutscher Maschinen- und Anlagenbau – VDMA) so sídlom vo Frankfurte tvrdí, že ekologickým problémom sú fosílne palivá, nie technológia spaľovacích motorov, ktoré by nemali byť zakazované. Tvrdí, že plán EÚ na zavedenie elektromobility v roku 2035 by ohrozil 160 000 pracovných miest v oblasti výroby motorov v Európe a oslabil by ekonomickú silu kontinentu.
Karl Haeusgen, prezident VDMA, povedal: „Spaľovacie motory poháňané CO2 neutrálnymi, zelenými e-palivami, zostávajú nevyhnutným doplnkom elektrifikácie cestnej dopravy. Problém nie je v motore, ale v dnes používaných fosílnych palivách. Namiesto úplného zákazu spaľovacích motorov tým, že sa legislatívne obmedzia emisie CO2 na nulu, by sa mali využívať všetky možnosti pohonu, ktoré sú šetrné k životnému prostrediu… Koniec-koncov, ekologickým problémom nie je motor, ale doteraz používané fosílne palivá.“
Inak povedané – priestor a podporu by mali podľa nich v najbližších rokoch dostať aj syntetické palivá a biopalivá ako relevantná ekologická protiváha elektromobilov.