V roku 2013 kúpila spoločnosť Tatra Trucks a.s., v tom čase vlastnená podnikateľmi Jaroslavom Strnadom a Reném Materom, značku Tatra. Už deväť rokov je tak opäť v českých rukách. Na začiatku minulej dekády sa pritom podnik ocitol na pokraji bankrotu. Nakoniec sa však podaril obrat a dnes je Tatra prosperujúcou firmou. Teraz má čo oslavovať, pretože z liniek zišiel od častej zmien vlastníckych práv jubilejný desaťtisíci exemplár. Iste nie náhodou sa ním stala technologická vlajková loď – päťnápravová Tatra Phoenix 10 × 10. Toto prevedenie je určené na ťažkú prevádzku aj v nespevnenom teréne. Pre lepšiu manévrovateľnosť má až tri riadené nápravy.
Čítajte viac Tatra Phoenix oslavuje 10. výročie. Otvorila novú éru slávnej značkyVozidlo poháňa motor Paccar MX-13 s výkonom 390 kW, spojený s automatickou prevodovkou Allison. Vďaka tomu odvezie 35 ton nákladu. Celková hmotnosť vozidla môže byť až 62 ton. Tento exemplár bol vyrobený pre zákazníka v Austrálii. „Zákazníkom a budúcim užívateľom bude veľká austrálska ťažobná korporácia Rio Tinto s celosvetovým presahom, ktorej vozidlo dodá tradičný díler Tatier v Austrálii a Oceánii, firma Offroad Trucks Australia. Tá spolupracuje s Tatrou už od konca 90. rokov, keď jej zakladateľ Larry Gill objavil unikátne vlastnosti vozidiel Tatra,“ povedal Petr Hendrych, obchodný riaditeľ Tatry.
Čítajte viac Tatra Phoenix 8x8: Tento úžasný Tatrabus už jazdí na IslandeAj to dokumentuje, že Tatra je opäť medzinárodnou značkou. Modelový rad Phoenix, ktorý vznikol v roku 2011, bol konštruovaný od začiatku tak, aby vyhovoval nielen tradičným zákazníkom, ale uspel aj na celkom nových trhoch. Hneď rok po premiére sa mohla Tatra Phoenix pochváliť ziskom titulu „International Truck of the Year“ a „The Best AWD Truck 2012“. To bolo pre podnik obrovské ocenenie. Išlo zároveň o prvé takéto ocenenie úžitkového vozidla, ktoré pochádzalo z bývalého východného bloku. Tatra už pracuje na novej generácii radu Phoenix. Prvé testy prototypov by mali odštartovať budúci rok a v roku 2024 by sa mal objaviť na linkách. Nie je tajomstvom, že súčasťou vývoja je aj vodíkový pohon.