Americký senátor napadol Volkswagen za ‘detskú prácu‘

Elektromobily majú nulové lokálne emisie a pôsobia ekologicky. Skrývajú však mnohé „špinavé tajomstvá". Na jedno z nich teraz upozornil americký senátor Marco Rubio automobilku Volkswagen, ktorá sa chce stať najväčším výrobcom elektromobilov na svete.

04.05.2022 16:00
debata (7)
Koncern VW sa dostal do pozornosti amerického... Foto: Volkswagen
VW ID.Life Concept - 2021-1600-27 Koncern VW sa dostal do pozornosti amerického senátora Marca Rubia, ktorý požaduje vysvetlenie, prečo založil dva spoločné podniky s údajne podozrivými čínskymi spoločnosťami.

Elektromobily nie sú také čisté, ako by sa mohlo zdať. Nielen kvôli tomu, že často využívajú energiu vyrobenú pomocou fosílnych palív. Ekologickým problémom môžu byť aj samotné batérie, v ktorých sa nachádzajú problematické suroviny, napríklad kobalt či lítium. Tie sa často ťažia v krajinách, ktoré nedodržiavajú štandardné pracovné a ekologické normy. Hovorí sa o neetických zdrojoch. Presne na to teraz podľa Autonews upozornil americký senátor Marco Rubio automobilku Volkswagen, ktorá sa chce stať najväčším svetovým výrobcom elektromobilov.

Šéfovi koncernu Herbertovi Diessovi adresoval list, v ktorom požaduje odpovede na niektoré citlivé otázky. Tomuto republikánovi s jastrabím postojom k Číne prekáža, že VW začiatkom tohto roka oznámil vytvorenie dvoch spoločných podnikov s čínskymi spoločnosťami Zhejiang Huayou Cobalt a Tsingshan Holding Group, ktoré sú najväčšími svetovými producentmi niklu. Ten potrebuje nemecká automobilka na výrobu dostatočných množstva batérií pre svoje elektrifikačné ambície. Rubio pritom tvrdí, že obe spoločnosti sú obvinené z etických pochybení pri ťažbe v Afrike a Juhovýchodnej Ázii.

VW ID.4 1st Edition - 2021 Čítajte viac Elektromobily možno nezlacnejú. Dôvodom je ich ‘špinavé‘ tajomstvo!

„Ako možno viete, spoločnosť Huayou bola vierohodne zapletená do nútenej práce, obchodovania s ľuďmi a zneužívania detskej práce v jej kobaltových baniach v Konžskej demokratickej republike,“ napísal Rubio v liste. A pokračoval, že druhá spoločnosť Tsingshan prevádzkuje lítiové a niklové bane v Indonézii, ktoré si vyžadujú ničenie ekosystému dažďového pralesa a považujú sa za hlavné riziko pre narušenie biodiverzity. Rubio tiež obvinil VW z výhod, ktoré podľa neho získava z nútenej práce zahŕňajúcej ujgurskú moslimskú etnickú menšinu v čínskej Ujgurskej autonómnej oblasti Sin-ťiang.

Nie je to pritom po prvýkrát, čo majú politici či rôzne organizácie problém s údajným prepojením veľkých západných firiem na kontroverzné pracovné programy v Sin-ťiangu, Čína však opakovane a dôrazne popiera, že by zahŕňali nútenú prácu. Volkswagen potvrdil prijatie listu a uviedol, že americkému senátorovi odpovie v primeranom čase. Zároveň tvrdí, že berie udržateľnosť životného prostredia a ľudské práva vážne a nenašiel žiadne dôkazy, že by sa jeho dodávatelia v regióne Sin-ťiang dopúšťali nútenej práce.

Mercedes-Benz - syntetické palivá Čítajte viac T & E: Syntetické palivá sú špinavé. Prehrali už dávno

© Autorské práva vyhradené

7 debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #VW #elektromobily #detská práca
Články podľa značiek