Rimac bola ešte pred pár rokmi malá chorvátska garážová firma. Jej raketová kariéra až na vrchol automobilového neba zavŕšená vznikom spoločnosti Bugatti Rimac nemá preto obdobu. Môže za to jej 800 V architektúra, ktorú použil Rimac vo svojich elektrických superšportoch a ktorá vzbudila záujem tých najväčších spoločností. Napríklad aj kórejského Hyundaia. Ten v roku 2019 nalial do tohto zázračného startupu 80 miliónov eur, čím získal 12-percentný podiel v spoločnosti. Oznámil zároveň dva spoločné projekty – ostrý elektrický crossover Ioniq 5 N a športový model s palivovými článkami. Oba mali vzniknúť s pomocou technológie Rimacu.
Čítajte viac Hádanka je rozuzlená. Bugatti a Rimac vytvoria spoločný podnik!Lenže tam sa pytačky o „garážovú firmu“ Mateho Rimaca zďaleka neskončili. Investovalo doň aj Porsche, ktoré získalo 10 % podiel. Vlani ale nemecká firma naliala do Rimacu ďalšie peniaze, čím sa stala 24-percentným vlastníkom a v rovnakom čase vytvoril Rimac s Porsche spoločný podnik s podielom 55 : 45 %, aby prevzal značku Bugatti, ktorá patrila do portfólia Volkswagenu. A to už bolo pravdepodobne na hrdý Hyundai príliš. Nie je to oficiálne, ale zdroj, ktorý nebol menovaný, pre agentúru Autonews uviedol, že práve prehĺbená spolupráca Rimacu s Porsche stála za najnovším rozhodnutím Hyundaia o zastavení projektov.
Ďalší zdroj sa vyjadril, že Hyundai dokončí vývoj športového elektromobilu Ioniq 5 N vo vlastnej réžii a na trh ho uvedie s oneskorením v roku 2023. Druhý projekt vodíkového superšportu, ktorý naznačil vlaňajší koncept Hyundai Vision FK, nebude ďalej pokračovať. Samotný Rimac zatiaľ pre Autonews poprel, že zvýšený vplyv Porsche v spoločnosti spôsobil roztržku s Hyundaiom. „Hyundai podporoval transformáciu spoločnosti počas posledných 12 mesiacov vrátane spojenia síl s Bugatti pod novou spoločnosťou Bugatti Rimac,“ uviedol hovorca chorvátskej firmy.
Čítajte viac Rimac Nevera: Chorvátska ‘búrka‘ má 1,4 MW! Chiron poráža na plnej čiareSamotný Mate Rimac však vlani sám priznal, že prudký rast spoločnosti môže poškodiť vzťahy s jej akcionármi. „Ale ja nie som niekto, kto by hral na istotu. Nikdy. Ani zďaleka. Takže ak dôjde k nejakým nezhodám s našimi akcionármi, bude to tak, " vyjadril sa Mate Rimac pre Autonews. A dokonca s tým, že si uvedomuje, že napriek kapitálovým investíciám zo strany takých veľkých spoločností, akými sú Porsche a Hyundai, nie je ešte Rimac úplne etablovanou spoločnosťou, ktorá by mohla povedať, že je za vodou. Hyundai sa zatiaľ k dôvodom odstúpenia od spoločných projektov oficiálne nevyjadril. Nevie sa ani to, či svoj podiel vo firme predá.