Hyundai končí s Rimacom. Prekáža mu vraj Porsche

Možno ste to nevedeli, ale Hyundai investoval v roku 2019 do chorvátskeho startupu Rimac 80 miliónov eur. Lenže záujem oň prejavilo aj Porsche. A to má byť kameňom úrazu, prečo náhle dôjde k zmrazeniu spoločných projektov.

04.05.2022 14:00
debata
Rimac sa stal kolbišťom pre príliš veľa... Foto: Hyundai
Hyundai - Rimac Rimac sa stal kolbišťom pre príliš veľa ambicióznych hráčov. Investovali doň Hyundai aj Porsche.

Rimac bola ešte pred pár rokmi malá chorvátska garážová firma. Jej raketová kariéra až na vrchol automobilového neba zavŕšená vznikom spoločnosti Bugatti Rimac nemá preto obdobu. Môže za to jej 800 V architektúra, ktorú použil Rimac vo svojich elektrických superšportoch a ktorá vzbudila záujem tých najväčších spoločností. Napríklad aj kórejského Hyundaia. Ten v roku 2019 nalial do tohto zázračného startupu 80 miliónov eur, čím získal 12-percentný podiel v spoločnosti. Oznámil zároveň dva spoločné projekty – ostrý elektrický crossover Ioniq 5 N a športový model s palivovými článkami. Oba mali vzniknúť s pomocou technológie Rimacu.

Bugatti-Rimac - 2021 Čítajte viac Hádanka je rozuzlená. Bugatti a Rimac vytvoria spoločný podnik!

Lenže tam sa pytačky o „garážovú firmu“ Mateho Rimaca zďaleka neskončili. Investovalo doň aj Porsche, ktoré získalo 10 % podiel. Vlani ale nemecká firma naliala do Rimacu ďalšie peniaze, čím sa stala 24-percentným vlastníkom a v rovnakom čase vytvoril Rimac s Porsche spoločný podnik s podielom 55 : 45 %, aby prevzal značku Bugatti, ktorá patrila do portfólia Volkswagenu. A to už bolo pravdepodobne na hrdý Hyundai príliš. Nie je to oficiálne, ale zdroj, ktorý nebol menovaný, pre agentúru Autonews uviedol, že práve prehĺbená spolupráca Rimacu s Porsche stála za najnovším rozhodnutím Hyundaia o zastavení projektov.

Jedným zo spoločných projektov mal byť vodíkový... Foto: Hyundai
Hyundai FE Fuel Cell Concept - 2017 Jedným zo spoločných projektov mal byť vodíkový model na báze konceptu FE Fuel Cell z roku 2017.

Ďalší zdroj sa vyjadril, že Hyundai dokončí vývoj športového elektromobilu Ioniq 5 N vo vlastnej réžii a na trh ho uvedie s oneskorením v roku 2023. Druhý projekt vodíkového superšportu, ktorý naznačil vlaňajší koncept Hyundai Vision FK, nebude ďalej pokračovať. Samotný Rimac zatiaľ pre Autonews poprel, že zvýšený vplyv Porsche v spoločnosti spôsobil roztržku s Hyundaiom. „Hyundai podporoval transformáciu spoločnosti počas posledných 12 mesiacov vrátane spojenia síl s Bugatti pod novou spoločnosťou Bugatti Rimac,“ uviedol hovorca chorvátskej firmy.

Rimac Nevera - 2021 Čítajte viac Rimac Nevera: Chorvátska ‘búrka‘ má 1,4 MW! Chiron poráža na plnej čiare

Samotný Mate Rimac však vlani sám priznal, že prudký rast spoločnosti môže poškodiť vzťahy s jej akcionármi. „Ale ja nie som niekto, kto by hral na istotu. Nikdy. Ani zďaleka. Takže ak dôjde k nejakým nezhodám s našimi akcionármi, bude to tak, " vyjadril sa Mate Rimac pre Autonews. A dokonca s tým, že si uvedomuje, že napriek kapitálovým investíciám zo strany takých veľkých spoločností, akými sú Porsche a Hyundai, nie je ešte Rimac úplne etablovanou spoločnosťou, ktorá by mohla povedať, že je za vodou. Hyundai sa zatiaľ k dôvodom odstúpenia od spoločných projektov oficiálne nevyjadril. Nevie sa ani to, či svoj podiel vo firme predá.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Hyundai #Porsche #Rimac
Články podľa značiek