Pamätáte si, keď Bentley, Rolls-Royce či Aston Martin sľubovali úplne iné SUV ako všetky ostatné? Nakoniec sa príliš svojim súperom nevzdialili. Z radu vytŕča snáď len Lamborghini Urus, ktoré svojou agresívnou vizážou a brutálnou silou inklinuje skôr do sveta superšportov. No čoskoro dostane skutočného súpera. Bude od úhlavného nepriateľa z Maranella. Premiéra prvého SUV so vzpínajúcim sa žrebcom je totiž naozaj za rohom. Naznačuje to video predprodukčných prototypov, ktoré sa už v „maskáčoch“ premávajú v bežnej premávke. Nejde teda o pôvodné muly s technikou Ferrari a karosériou požičanou z Alfa Romeo Levante.
Čítajte viac Ferrari 296 GTS: Po plug-in hybridnom kupé prichádza kabrioletJe jasné, že Ferrari sa vydá cestou akéhosi zvýšeného kupé. Aj preto tvrdí, že jeho Purosangue nebude SUV, ale FUV, teda Ferrari Utility Vehicle. Presne ako sľúbil dnes už bývalý šéf Michael Leiters. Spojí teda DNA Ferrari a vlastnosti, ktoré sa očakávajú od športovo-úžitkového auta. Siluetou trochu pripomína niekdajšie Ferrari GTC Lusso. Predná časť sa odvoláva na dizajn SF90 Stradale a tá zadná s dvoma pármi výfukov zasa evokuje 296 GTB. Teda novšie maranelleské modely. Samozrejme, nechýba ani decentná plastová ochrana zvýšeného podvozka.
Kabína Purosangue má však ponúknuť miesto až pre piatich pasažierov a dostatočne veľký kufor, prístupný cez rozmerné výklopné veko. V takejto podobe by Purosangue nemuselo uraziť ani tých najortodoxnejších vyznávačov maranellskej značky. Kým dizajn už nie je až takým veľkým tajomstvom, technika áno. Skloňuje sa viacero možností. Vylúčený nie je hybrid z Ferrari 296 GTB, ktorého srdcom je preplňovaný motor 2,9 V6. Ale k slovu sa môže dostať aj dvakrát preplňovaný 8-valec z SF90 Stradale, či dokonca atmosférický 12-valec 6,5 V112 z Ferrari 812 Superfast.
Čítajte viac Pracovať vo Ferrari nie je zlé. Zamestnancom dalo odmeny 12 000 eur!Ten by asi Purosangue slušal najviac. Do príchodu normy Euro 7 je ešte nejaký ten čas, takže nové FUV by si ešte mohlo dovoliť takúto veľkolepú rozlúčku s čisto fosílnou érou. Špekulovať však nemá príliš význam. Prvé kusy sa majú dostať k zákazníkom už v júli, takže oficiálne odhalenie nemôže byť ďaleko. Uvidíme, ako zareagujú zákazníci. Projekt bol totiž plný prekážok hneď od začiatku. Bývalý šéf automobilky Luca di Montezemolo nechcel o SUV dokonca ani len počuť. A v istom zmysle mal pravdu. Ferrari je poklad a aj bez SUV predalo vlani viac áut ako konkurenčné Lamborghini aj s Urusom.