Toto auto sa predalo po 13 rokoch päťkrát drahšie ako nové! Stále berie dych

Na vysoké ceny áut si už pomaly zvykáme. Dražejú tie nové aj ojazdené. Toto je však naozaj extrém. Za tento exemplár, ktorý stál ako nový asi 37 000 dolárov, by ste si dnes totiž kúpili aj novučičké Porsche 911 Turbo a ešte by vám ostalo.

06.05.2022 18:00
debata (4)
Táto Honda S2000 bola vyrobená v roku 2009,... Foto: Bring A Trailer
Honda S2000 - 2009 Táto Honda S2000 bola vyrobená v roku 2009, teda v poslednom roku produkcie. Patrí k vzácnejším kúskom s prívlastkom CR, ktoré boli orientované viac na trať.

Honda S2000 bola v čase vzniku, teda v roku 1999, skutočnou bombou. Prekrásny roadster so zadným náhonom a pozdĺžne uloženým motorom vpredu prišiel v zlatej ére automobilizmu, nezošnurovanej nesplniteľnými emisnými limitmi. Honda, ktorá dnes chrlí jeden hybrid za druhým, bola dostupnou značkou pre automobilových „fajnšmekrov“ a nadšencov. A S2000 bol doslova splneným snom. Aj po 23 rokoch vyzerá úžasne a pod kapotou skrýva motor, aký už nikdy nevznikol a ani nevznikne.

Honda Civic Type-R - 2022 prototyp Suzuka Čítajte viac Honda Civic Type-R: Premiéra v nedohľadne, rekord vo vrecku!

Štvorvalec 2,0 VTEC s variabilným časovaním ventilov dosahoval výkon 177 kW, teda rovných 240 koní. Čo je na tom zvláštne? Nuž k tomuto údaju sa vyšplhal pri úžasných 8 300 otáčkach za minútu, a to bez turba. Okamžite sa stal motorom s najvyšším litrovým výkon spomedzi všetkých sériových atmosférických agregátov. Aj dobové Ferrari Modena sa prizeralo so závisťou. Ľahučký roadster s mušou hmotnosťou 1 250 kg s ním šprintoval na stovku za 6,2 sekundy a dosahoval maximálnu rýchlosť 241 km/h.

Verzia CR má nielen širšie pneumatiky, ale aj... Foto: Bring A Trailer
Honda S2000 - 2009 Verzia CR má nielen širšie pneumatiky, ale aj tuhší podvozok, ostrejšie riadenie a aerodynamický kit.

Do riadenia vám pritom „neskákali“ asistenčné systémy a vďaka výlučne manuálnej prevodovke a samosvornému diferenciáli ste mali tento výnimočný stroj dokonale pod kontrolou. Do 6 000 otáčok za minútu sa síce motor správal distingvovane, no potom prepol na ostrejšiu vačku a roadster katapultoval prudko vpred aj s nenapodobiteľnou zvukovou kulisou. Ku konštrukčným raritám patrilo elektrické servo či dvojité lichobežníkové zavesenie kolies. Populárna Mazda MX-5 bola pri S2000 doslova nevinným baránkom. Tam ale Honda neskončila.

Tento 4-valcový klenot dával bez turbodúchalda... Foto: Bring A Trailer
Honda S2000 - 2009 Tento 4-valcový klenot dával bez turbodúchalda z dvoch litrov neuveriteľných 177 kW a 220 Nm. V čase vzniku išlo o motor s najvyšším litrovým výkonom. Na 120 koní sa nechytalo ani dobové Ferrari.

V roku 2007 doplnila ponuku puristická verzia S2000 Club Racer (CR) s tvrdším odpružením, so širšími pneumatikami Bridgestone Potenza a k tomu neprehliadnuteľným aerodynamickým paketom vrátane zadného krídla. Dopriať ste si mohli aj praktický hliníkový hard-top, takže auto sa dalo plnohodnotne využívať v zime. Honda vyrábala svoj čarovný roadster do roku 2009, teda presne desať rokov. Potom sa už ale nikdy ku konceptu roadsteru nevrátila. O to väčšou vzácnosťou S2000 je, hoci o veteráne hovoriť ešte nemožno.

V interiéri je len to najnutnejšie. Tak ako sa... Foto: Bring A Trailer
Honda S2000 - 2009 V interiéri je len to najnutnejšie. Tak ako sa na puristický roadster patrí.

Asi neprekvapí, že dobre zachovalý kus môžete dnes predať za viac, ako keď bol nový. Lenže ten, ktorý vám predstavíme, a ktorý práve zmenil majiteľa, bol oveľa-oveľa drahší. Ide o exemplár z roku 2009, teda z posledného roku produkcie a ešte k tomu verziu CR. To už S2000 disponovala vyšším krútiaci momentom 220 Nm. A aby toho nebolo málo, na odometri má len 197 najazdených kilometrov. V klimatizovanej garáži ho rozmaznával automobilový pretekár Graham Rahal. Na žltom laku by ste preto nenašli ani škrabanček a motor, napokon ako všetko na tomto aute, je ako nový.

Honda HRV - test 2022 Čítajte viac Test: Honda HR-V e:HEV – prerod na hybrid má aj svoje muchy

Keď ho v roku 2009 Graham Rahal kupil, visela na S 2000 cenovka 36 935 dolárov (cca 35 000 €). Nedávno ho však ponúkol na aukcii Bring A Trailer a jeho cena zamierila na viac ako päťnásobok tej pôvodnej. Žltý exemplár sa vyšplhal na neuveriteľných 200 000 dolárov! To sa len tak ľahko nevidí, najmä pri relatívne mladom aute s vekom 13 rokov. Za túto sumu by ste si pritom mohli kúpiť prakticky akékoľvek nový superšport vrátane skutočných snových modelov ako Porsche 911 Turbo, Audi R8, Aston Martin alebo Nissan GT-R. Nový vlastník tomuto autu asi verí a dúfa, že o pár rokov pôjde cena opäť nahor. Nečudovali by sme sa.

© Autorské práva vyhradené

4 debata chyba
Viac na túto tému: #aukcia #Honda #Honda S2000
Články podľa značiek