Honda S2000 bola v čase vzniku, teda v roku 1999, skutočnou bombou. Prekrásny roadster so zadným náhonom a pozdĺžne uloženým motorom vpredu prišiel v zlatej ére automobilizmu, nezošnurovanej nesplniteľnými emisnými limitmi. Honda, ktorá dnes chrlí jeden hybrid za druhým, bola dostupnou značkou pre automobilových „fajnšmekrov“ a nadšencov. A S2000 bol doslova splneným snom. Aj po 23 rokoch vyzerá úžasne a pod kapotou skrýva motor, aký už nikdy nevznikol a ani nevznikne.
Čítajte viac Honda Civic Type-R: Premiéra v nedohľadne, rekord vo vrecku!Štvorvalec 2,0 VTEC s variabilným časovaním ventilov dosahoval výkon 177 kW, teda rovných 240 koní. Čo je na tom zvláštne? Nuž k tomuto údaju sa vyšplhal pri úžasných 8 300 otáčkach za minútu, a to bez turba. Okamžite sa stal motorom s najvyšším litrovým výkon spomedzi všetkých sériových atmosférických agregátov. Aj dobové Ferrari Modena sa prizeralo so závisťou. Ľahučký roadster s mušou hmotnosťou 1 250 kg s ním šprintoval na stovku za 6,2 sekundy a dosahoval maximálnu rýchlosť 241 km/h.
Do riadenia vám pritom „neskákali“ asistenčné systémy a vďaka výlučne manuálnej prevodovke a samosvornému diferenciáli ste mali tento výnimočný stroj dokonale pod kontrolou. Do 6 000 otáčok za minútu sa síce motor správal distingvovane, no potom prepol na ostrejšiu vačku a roadster katapultoval prudko vpred aj s nenapodobiteľnou zvukovou kulisou. Ku konštrukčným raritám patrilo elektrické servo či dvojité lichobežníkové zavesenie kolies. Populárna Mazda MX-5 bola pri S2000 doslova nevinným baránkom. Tam ale Honda neskončila.
V roku 2007 doplnila ponuku puristická verzia S2000 Club Racer (CR) s tvrdším odpružením, so širšími pneumatikami Bridgestone Potenza a k tomu neprehliadnuteľným aerodynamickým paketom vrátane zadného krídla. Dopriať ste si mohli aj praktický hliníkový hard-top, takže auto sa dalo plnohodnotne využívať v zime. Honda vyrábala svoj čarovný roadster do roku 2009, teda presne desať rokov. Potom sa už ale nikdy ku konceptu roadsteru nevrátila. O to väčšou vzácnosťou S2000 je, hoci o veteráne hovoriť ešte nemožno.
Asi neprekvapí, že dobre zachovalý kus môžete dnes predať za viac, ako keď bol nový. Lenže ten, ktorý vám predstavíme, a ktorý práve zmenil majiteľa, bol oveľa-oveľa drahší. Ide o exemplár z roku 2009, teda z posledného roku produkcie a ešte k tomu verziu CR. To už S2000 disponovala vyšším krútiaci momentom 220 Nm. A aby toho nebolo málo, na odometri má len 197 najazdených kilometrov. V klimatizovanej garáži ho rozmaznával automobilový pretekár Graham Rahal. Na žltom laku by ste preto nenašli ani škrabanček a motor, napokon ako všetko na tomto aute, je ako nový.
Čítajte viac Test: Honda HR-V e:HEV – prerod na hybrid má aj svoje muchyKeď ho v roku 2009 Graham Rahal kupil, visela na S 2000 cenovka 36 935 dolárov (cca 35 000 €). Nedávno ho však ponúkol na aukcii Bring A Trailer a jeho cena zamierila na viac ako päťnásobok tej pôvodnej. Žltý exemplár sa vyšplhal na neuveriteľných 200 000 dolárov! To sa len tak ľahko nevidí, najmä pri relatívne mladom aute s vekom 13 rokov. Za túto sumu by ste si pritom mohli kúpiť prakticky akékoľvek nový superšport vrátane skutočných snových modelov ako Porsche 911 Turbo, Audi R8, Aston Martin alebo Nissan GT-R. Nový vlastník tomuto autu asi verí a dúfa, že o pár rokov pôjde cena opäť nahor. Nečudovali by sme sa.