Renaultu už dlhšie klesajú predaje a prehlbuje sa ekonomická strata, narastajúca do astronomických výšin. V podstate koncern nad vodou držia výborné predaje modelov Dacie. Predaje samotnej značky Renault kontinuálne klesajú už od roku 2017, extrémnym bol najmä rok 2020, ktorý koncern zakončil obrovskou vyše 8 miliardovou stratou, pričom veľká časť pripadá na prvý polrok a môže za ňu aj sesterský Nissan, ktorý taktiež na tom nie je práve „ružovo“.
Ak by Renault v roku 2020 nezískal štátom zaručený obrovský úver vo výške 5 miliárd eur, značka by dnes možno už neexistovala. Následne začal obrovský ozdravný plán, ktorý však do veľkej miery pribrzdila po koronavíruse z roku 2020 a 2021 polovodičová kríza, ktorá spôsobila pokles jeho výroby približne o pol milióna áut a následne v roku 2022 prišla vojna na Ukrajine, ktorá je pre Renault doslova katastrofou.

Nielenže je preň Rusko druhý najsilnejší trh, ale Renault vlastní aj najpredávanejšiu značku Lada, ktorá mala na ruskom trhu vyše 20-percentný podiel. A práve od nej mal pred vojnou v rámci svojho ozdravného plánu veľké očakávania. Teraz to však vyzerá tak, že v rámci sankcií bude musieť svoj takmer dvojtretinový podiel v ruskom AutoVaze odpredať Rusom za jediný rubeľ, AutoVaz bude de facto zoštátnený. V budúcnosti ho vraj bude môcť kúpiť späť, ale už to rozhodne nebude za jeden rubeľ.
V tejto situácii Renault hľadá dodatočné zdroje, ktoré budú slúžiť aj na rozvoj elektromobility a rozdelenie spoločnosti na divíziu spaľovacích a divíziu elektrických áut. Práve s tým súvisí rozhodnutie francúzskej automobilky predať časť podielu v juhokórejskom závode spoločnosti Geely, ktorá vlastní švédskeho výrobcu osobných áut Volvo a má tiež 9,7-percentný podiel v Daimleri. Toto rozhodnutie nasleduje po januárovom oznámení oboch firiem o vývoji hybridných vozidiel pre Južnú Kóreu a zahraničie.
Rozhodnutie Renaultu predať 34,02-percentný podiel v Renault Korea Motors za 264 miliárd wonov (196,21 milióna eur) prichádza niekoľko týždňov po tom, ako médiá informovali, že francúzska automobilka, hlavný akcionár japonského Nissanu, môže znížiť svoj podiel v japonskej spoločnosti.

Geely dohoda umožní vyvážať autá vyrobené v Južnej Kórei do USA, uviedol zdroj blízky spoločnosti. Podľa neho, aj keď podrobnosti o tom, ako bude partnerstvo fungovať, ešte neboli úplne vyriešené, Geely môže spočiatku použiť závod v Južnej Kórei na výrobu elektrických robotaxíkov pre Waymo, divíziu autonómnych vozidiel Alphabet, s ktorou má dodávateľskú zmluvu.
„S dohodou o voľnom obchode medzi Južnou Kóreou a USA by Renault alebo Geely nemuseli čeliť daňovému zaťaženiu, ak by vyvážali vozidlá vyrobené v Južnej Kórei do Spojených štátov,“ uviedli analytici spoločnosti Hana Financial Investment. Upozornili zároveň, že Geely bude čeliť vyšším výrobným nákladom, keďže mzdové náklady v Južnej Kórei sú vyššie ako v Číne a automobilovému trhu dominujú miestne spoločnosti Hyundai a Kia.