BMW vyvíja ‘Neue Klasse‘. Prvým zástupcom bude elektrická trojka

BMW chystá konečne čisto elektrickú platformu pre svoje vozidlá strednej triedy. Niekdajší líder elektrifikácie sa tým chce opäť dostať do čela.

18.05.2022 12:00
debata
Nová architektúra pre „Neue Klasse“ skoncuje so... Foto: BMW
BMW i3 - Čína Nová architektúra pre „Neue Klasse“ skoncuje so spaľovacími motormi.

Mníchovská automobilka patrila k pionierom elektrifikácie. Len si spomeňte na BMW i3 a plug-in hybridný superšport i8 z roku 2013. Tieto revolučné autá, vyrobené prevažne z kompozitov, využívali autonómne platformy a veľmi pokrokovú techniku. Ale boli aj drahé a pre BMW nerentabilné. V Mníchove preto rýchlo zaradili spiatočku a novú generáciu elektromobilov ako iX3 a i4 alebo aj novú limuzínu i7, vyvinuli na multienergetických platformách, teda základoch, ktoré môžu používať čisto elektrický pohon, ako aj klasické spaľovacie motory. Bolo to lacnejšie riešenie s menšími rizikami v prípade, ak by boli elektrické autá neúspešné. Napokon, podobnú filozofiu vyznáva aj koncern Stellantis.

BMW 7 - 2022 Čítajte viac BMW 7: Nová generácia provokuje. Najprv príde elektrické i7

Výnimkou je v produkcii BMW len SUV iX, ktoré bolo vyvíjané od počiatku ako čistý elektromobil a na čistom hárku papiera. Jeho platforma je však určená luxusnému segmentu. Do budúcna preto BMW pripravuje celkom nové, čisto elektrické základy, ktoré budú podopierať novú generáciu takzvanej „Neue Klasse“. Vracia sa tým vlastne k pôvodnému konceptu, keď tak trochu doplatilo na to, že predbehlo dobu. Výroba platformy má začať už v polovici dekády v Maďarsku. Prvou lastovičkou chystanej záplavy noviniek bude pravdepodobne elektrické BMW radu 3. Ďalšie modely sa budú tiež pohybovať v strednej triede. Očakávať tak môžeme trojkové a štvorkové deriváty ako kupé, SUV a možno aj prvý elektrický kabriolet.

V Číne už elektrické BMW radu 3 jazdí. Nejde... Foto: BMW
BMW i3 - 2022 Čína V Číne už elektrické BMW radu 3 jazdí. Nejde však ešte o "Neue Klasse".

„Keď sa Neue Klasse stane realitou, trh sa vyvinie do veľkosti, keď bude efektívne mať v tejto architektúre len jediný pohon,“ vysvetlil šéf BMW Oliver Zipse opatrný prechod od multienergetickej platformy k čisto batériovej. O dizajne elektrickej trojky môžeme len špekulovať. Nová architektúra však môže zmeniť súčasné proporcie, pretože elektrická technológia nepotrebuje toľko priestoru. Tak ako v prípade Mercedesov-Benz triedy S a EQS. Mimochodom, elektrickú trojku už BMW vyrába, je však určená len pre Čínu a vychádza zo súčasnej multienergetickej platformy. Doplňme, že modely so spaľovacími motormi už nové platformy nedostanú, maximálne dôjde k inovácii tých súčasných.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #BMW #elektromobily #BMW 3
Články podľa značiek